امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 9031
  پرینتخانه » سینمایی, فیلم های در حال اکران, هنر وتجربه تاریخ انتشار : ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ |

فیلمی جنگی در حال‌وهوای «بیا و بنگر» و «طبل حلبی»

به گزارش پایگاه خبری خط سوم هنر به نقل از هنر و تجربه: اثر سیاه‌وسفید واتسلاو مارهول با عنوان «پرنده رنگین» پرتره‌ای باشکوه از سنگدلی و بی‌رحمی است به سبک و سیاق آثار ضدجنگی چون «بیا و بنگر» (اِلم کلیموف، ۱۹۸۵) / Come and See و «طبل حلبی» (فولکر شلوندورف، ۱۹۷۹) / The Tin Drum. […]

فیلمی جنگی در حال‌وهوای «بیا و بنگر» و «طبل حلبی»

به گزارش پایگاه خبری خط سوم هنر به نقل از هنر و تجربه: اثر سیاه‌وسفید واتسلاو مارهول با عنوان «پرنده رنگین» پرتره‌ای باشکوه از سنگدلی و بی‌رحمی است به سبک و سیاق آثار ضدجنگی چون «بیا و بنگر» (اِلم کلیموف، ۱۹۸۵) / Come and See و «طبل حلبی» (فولکر شلوندورف، ۱۹۷۹) / The Tin Drum.

«پرنده رنگین» / The Painted Bird به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی مارهول، محصول مشترک سه کشور جمهوری چک، اسلوواکی و اوکراین است که با بودجه‌ای هفت‌ونیم میلیون دلاری بر اساس رمان مشهور یرژی کوشینسکی به همین نام تولید شده است. اولین نمایش جهانی فیلم سال گذشته در جشنواره ونیز رقم خورد و سپس در بخش نمایش‌های ویژه جشنواره تورنتو روی پرده رفت.

«پرنده رنگین» نخستین فیلمی است که از زبان بین‌اسلاوی بهره می‌برد و مارهول دلیل این تصمیم خود را پرهیز از هم‌ذات‌پنداری قومی به‌خصوص از اسلاوها با داستان اعلام کرده است. فیلم از هفدهم ژوییه (۲۷ تیر) در ایالات متحده عرضه شده و امتیاز میانگین ۷۳ از صد را از ۲۱ منتقد در «متاکریتیک» گرفته است. داستان در منطقه‌ای جنگ‌زده از اروپای شرقی می‌گذرد و پسرکی که توسط والدینش همراه عمه خود راهی منطقه‌ای امن برای زندگی شده است، پس از مرگ ناگهانی عمه، راهی سفری به منظور بازگشت به خانه می‌شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.