امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 17704
  پرینتخانه » تآتر, فرهنگی تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸ |

«اطلسی‌ها …» تضادها را به چالش می‌کشد/ فداکاری جانبازان دهه ۶۰

کارگردان نمایش «اطلسی‌های پرپر شده» درباره ویژگی های این اثر نمایشی که در حوزه هنری روی صحنه است، توضیحاتی ارائه داد. مهتاب عسکری نویسنده و کارگردان نمایش «اطلسی های پرپر شده» درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: نمایش «اطلسی های پرپر شده» از ۱۸ خردادماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه رفت است. ایده شکل […]

«اطلسی‌ها …» تضادها را به چالش می‌کشد/ فداکاری جانبازان دهه ۶۰

کارگردان نمایش «اطلسی‌های پرپر شده» درباره ویژگی های این اثر نمایشی که در حوزه هنری روی صحنه است، توضیحاتی ارائه داد.

مهتاب عسکری نویسنده و کارگردان نمایش «اطلسی های پرپر شده» درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: نمایش «اطلسی های پرپر شده» از ۱۸ خردادماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه رفت است. ایده شکل گیری این نمایش از آنجا آغاز شد که یک روز برای دیدن جانبازان بزرگ و ایثارگر کشورمان به یکی از آسایشگاه ها رفتم و ملاقاتی با این عزیزان داشتم. در این دیدار هم دلم خیلی گرفت و هم حس غرور عجیبی پیدا کردم.

وی ادامه داد: این ملاقات همزمان بود با وضعیت اختلاس و زد و بندهای بزرگ در بعضی مدیران دولتی مخصوصا مفقود شدن مقدار زیادی گوشت وارداتی که بعدا معلوم شد کار یکی از معاونان وزرات کشاورزی بوده است. از همین جا جرقه شکل گیری این نمایش در ذهنم خورد و تصمیم گرفتم به تضادهایی که در جامعه وجود دارد، بپردازم. چون از یک طرف ما ملتی هستیم با این همه آدم های بزرگ و از طرف دیگر بعضی آدم‌های فرصت طلب وجود دارند که از هر فرصتی به نفع خودشان سوءاستفاده می‌کنند. به هر حال من خواستم به این شکل تضاد بین آدم ها را در جامعه خودمان به تصویر بکشم.

«اطلسی‌ها ...» تضادها را به چالش می‌کشد/ فداکاری جانبازان دهه ۶۰

عسکری درباره داستان نمایش توضیح داد: در این نمایش با ۲ طیف از افراد جامعه روبرو هستیم که به میزان تعهد، تربیت و آرمان های خود نقش های مختلفی را ایفا می‌کنند. داستان «اطلسی های پرپر شده» درباره رزمنده جانبازی است که پس از جنگ هم به دنبال خدمت و فداکاری است اما در چنبره ناملایمات زندگی و شغلی گرفتار وضعیت نابه هنجار موجود می‌شود.

وی درباره ویژگی های نمایش بیان کرد: شیوه اجرا به صورت رئالیستی است اما از فلاش بک و در جاهایی هم از تصور و خیال استفاده کرده ام. در واقع در این نمایش از فضای رئال و فرم در کنار یکدیگر بهره گرفته شده است. مضمون اصلی اثر درباره ایثار و فداکاری است که در جوان های بعد از انقلاب و خصوصا دهه شصت در زمان جنگ به حد اعلای خودش رسیده بود و نقد بعضی از گروه های جامعه که از این فداکاری‌ها سوءاستفاده کرده و به دنبال منافع خودشان هستند.

«اطلسی‌ها ...» تضادها را به چالش می‌کشد/ فداکاری جانبازان دهه ۶۰

این کارگردان تئاتر درباره استقبالی که در این شرایط از اجرا شده است، گفت: خوشبختانه با توجه به شرایط این روزها و گستردگی بحران کرونا استقبال از نمایش خیلی خوب بوده است و من از همه مخاطبانی که بزرگواری کردند و در این شرایط سخت کرونایی کار ما را دیدند، سپاسگزاری می کنم. قطعا اجرای نمایش در این وضعیت کار سختی است اما ما به عشق تماشاگران و برای خالی نماندن صحنه تئاتر با همه مشقات و سختی هایی که پیش رو داشتیم کار را به انجام رساندیم که در این میان مدیران حوزه هنری مخصوصا کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در کنار ما بود.

نمایش «اطلسی های پرپر شده» تا ۲۸ خرداد ساعت ۱۸ در سالن مهر حوزه هنری روی صحنه خواهد بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.