امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 4393
  پرینتخانه » آخرین اخبار, بین الملل, سینمایی تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷ |

۷ فیلم سینماگران ایرانی در جشنواره گوتنبرگ سوئد

چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم گوتنبرگ سوئد امسال در چند بخش فیلم‌های داستانی و غیرداستانی ایرانی را به روی پرده می‌برد.
۷ فیلم سینماگران ایرانی در جشنواره گوتنبرگ سوئد

چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم گوتنبرگ سوئد امسال در چند بخش فیلم‌های داستانی و غیرداستانی ایرانی را به روی پرده می‌برد.

به گزارش ایسنا، مستند «سایه‌های بی‌خورشید» به کارگردانی مهرداد اسکویی پس از درخشش در جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام (ایدفا) و کسب جایزه بهترین کارگردانی و دعوت به چند جشنواره از جمله کراکو لهستان، جشنواره مستند موزه هنر نیویورک، بیگ اسکای کانادا و همچنین جشنواره هلسینکی فنلاند، در جدیدترین حضور بین‌المللی خود میهمان جشنواره گوتنبرگ سوئد است. 

«سایه‌های بی‌خورشید» به همراه فیلم‌های «پسر- مادر» ساخته مهناز محمدی، مستند «کودتای ۵۳» به کارگردانی تقی امیرانی، «در میان تپه‌ها» به کارگردان رضا کیوان‌فر و «یک ماه برای پدرم» به کارگردانی مانیا اکبری و داگلاس وایت محصول مشترک ایران، انگلیس و آلمان در بخش “پنج قاره” جشنواره گوتنبرگ به روی پرده می‌روند. 

«مردچادر» ساخته کاوه تهرانی محصول مشترک ایران و نروژ و «ژیرله» از بهار روحانی نیز در بخش “تمرکز: فمینیسم” این جشنواره نمایش دارند.

چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم گوتنبرگ سوئ از تاریخ ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) آغاز شده و تا ۳ فوریه (۱۴ بهمن) ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام 

| منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.