امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 8644
  پرینتخانه » سینمایی, فیلم های در حال اکران, هنر وتجربه تاریخ انتشار : ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴ |

«یلدا» جایزه بهترین فیلمنامه صوفیه را گرفت

هیات داوران بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم صوفیه به ریاست «پیتر وبر»، کارگردان نام‌آشنای انگلیسی، جایزه نشان ویژه بهترین فیلمنامه را به فیلم «یلدا» نوشته و ساخته مسعود بخشی از ایران اعطا کرد.به گزارش خط سوم هنر به نقل از ایرنا، داوران جشنواره بین المللی فیلم صوفیه بلغارستان، امسال علاوه بر وبر، نیکولاس […]

«یلدا» جایزه بهترین فیلمنامه صوفیه را گرفت

هیات داوران بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم صوفیه به ریاست «پیتر وبر»، کارگردان نام‌آشنای انگلیسی، جایزه نشان ویژه بهترین فیلمنامه را به فیلم «یلدا» نوشته و ساخته مسعود بخشی از ایران اعطا کرد.
به گزارش خط سوم هنر به نقل از ایرنا، داوران جشنواره بین المللی فیلم صوفیه بلغارستان، امسال علاوه بر وبر، نیکولاس سلیس (تهیه‌کننده مکزیکی روما ساخته آلفونزو کوارون برنده شیر طلای ونیز ٢٠١٨ و سه جایزه اسکار)، ایرمنا چیچیکووا (بازیگر بلغاری الاصل ویکتوریا ٢٠١۴و برنده جایزه آکادمی فیلم بلغارستان) و جیم استارک (تهیه کننده مستقل آمریکایی آثار جیم جارموش از جمله قهوه و سیگار ٢٠٠٣) تشکیل می دادند.
امسال جشنواره صوفیه به شکل آنلاین و نیز در سینماهای روباز سراسر بلغارستان از ٢۵ ژوئن تا ١٩ ژوئیه (۵ تا ٢٩ تیر) برپاست و در پاییز امسال نیز شماری از آثار منتخبش را نمایش خواهد داد.

یلدا سومین ساخته بلند مسعود بخشی، منتخب هفتادمین جشنواره جهانی برلین و برنده جایزه بزرگ داوران جشنواره ساندنس آمریکا در سال ۲۰۲۰ هم اکنون در سینماهای هنروتجربه تهران و شهرستان‌ها در حال اکران است.

داستان این فیلم در مورد مریم کمیجانی، زن جوانی است که به دلیل قتل شوهرش به مرگ محکوم شده است. او در شب یلدا به استودیوی یک برنامه زنده تلویزیونی آورده شده تا از طرف تنها فرزند مقتول یعنی مونا ضیا بخشیده شود؛ اما مجموعه اتفاقات در صحنه و پشت صحنه این برنامه هر دو زن جوان را در چالشی جدی برای تصمیم‌گیری قرار می‌دهد.

صدف عسگری، بهناز جعفری، بابک کریمی، آرمان درویش، فروغ قجابگلو، فرشته حسینی، زکیه بهبهانی، حسن جودکی، رامونا شاه، محمد ساربان، کمال هاشمی، بهرام افشار، فقیهه سلطانی و با حضور فرشته صدرعرفایی بازیگران فیلم یلدا هستند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.