امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 10159
  پرینتخانه » آخرین اخبار, بین الملل, سینمایی, هنر وتجربه تاریخ انتشار : ۰۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ |

گیشه سینماها همچنان در مسیر احیا و رونق دوباره

فیلمی مثل تریلر «جنون‌زده» / Unhinged محکی بود برای اکران «اعتقاد» جدیدترین اثر کریستوفر نولان؛ و حالا این فیلم‌ها در حالی اکران گسترده‌شان را تجربه می‌کنند که «اکران گسترده» هرگز معنای سابقش را ندارد. خبرنگارانی که در ایالات متحده گزارش اکران می‌نویسند، پنج ماهی بود که دیگر نیازی نبود صبح زود بیدار شوند و مشغول […]

گیشه سینماها همچنان در مسیر احیا و رونق دوباره

فیلمی مثل تریلر «جنون‌زده» / Unhinged محکی بود برای اکران «اعتقاد» جدیدترین اثر کریستوفر نولان؛ و حالا این فیلم‌ها در حالی اکران گسترده‌شان را تجربه می‌کنند که «اکران گسترده» هرگز معنای سابقش را ندارد.

خبرنگارانی که در ایالات متحده گزارش اکران می‌نویسند، پنج ماهی بود که دیگر نیازی نبود صبح زود بیدار شوند و مشغول کامل کردن گزارش‌های هفتگی خود شوند؛ اتفاقی که از این هفته با اکران چند فیلم جدید دوباره افتاده است و با این‌که شباهتی به روزگار عادی اکران و کاروکاسبی در صنعت سینما ندارد ولی امیدوارکننده است و نشان از شروعی تازه و رونقی دوباره دارد.

پنج فیلم (شامل یک اکران مجدد) این آخرهفته در سینماهای ایالات متحده به صورت گسترده روی پرده سینماها رفتند. البته که این اکران‌ها و فروش‌های تازه از قواعد طبیعی و قدیمی پیروی نمی‌کنند اما واقعیت این است که هیچ مسأله‌ای مهم‌تر از این نیست که سینماها دوباره باز شده‌اند و به‌تدریج رونق‌شان را بازمی‌یابند.

حالا همه پذیرفته‌اند که در شرایط جدید دیگر نمی‌شود از نخستین آخرهفته به میزان موفقیت یک فیلم پی برد و در شرایط تازه باید چند هفته صبر کرد؛ پس هنوز فرصت‌هایی وجود دارد و فیلم‌ها می‌تواند به شیوه‌های تازه‌ای کسب درآمد کنند. یکی از فرصت‌های جدید، دوره‌های طولانی‌تر اکران و سالن‌های بیش‌تر برای فیلم‌های هنری یا خارجی‌زبان است؛ مثلاً «شبه‌جزیره» / Peninsula دنباله فیلم موفق کره‌ای «قطار بوسان» که در حدود صد سالن در آمریکا اکران شده است؛ و این در حالی است که «قطار بوسان» در ۲۰۱۶ در ۲۷ سالن به نمایش درآمده بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.