امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 15351
  پرینتخانه » در حاشیه, سینمایی, فیلم کوتاه, مستند, ویژه تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵ |

گدار از سینما خداحافظی میکند!

نماد موج نوی فرانسه ژان-لوک گدار از سینما خداحافظی خواهد کرد.او در مصاحبه‌ی ۵۷ دقیقه‌ای و آنلاین به این موضوع اشاره کرده است. گدار در این مصاحبه می‌گوید که دو فیلم جدیدش را به پایان خواهد برد و سپس از سینما خداحافظی می‌کند.به گزارش ایندی‌وایر کارگردان «نفس‌بریده»، «پی‌یر خله» در این مصاحبه که با جشنواره […]

گدار از سینما خداحافظی میکند!

نماد موج نوی فرانسه ژان-لوک گدار از سینما خداحافظی خواهد کرد.او در مصاحبه‌ی ۵۷ دقیقه‌ای و آنلاین به این موضوع اشاره کرده است.

گدار در این مصاحبه می‌گوید که دو فیلم جدیدش را به پایان خواهد برد و سپس از سینما خداحافظی می‌کند.به گزارش ایندی‌وایر کارگردان «نفس‌بریده»، «پی‌یر خله» در این مصاحبه که با جشنواره فیلم کرالا انجام داده تایید می‌کند که پس از دو فیلم دیگرش سینما را کنار می‌گذارد.

او اخیرا در حال نگارش دو فیلمنامه است که در مراحل متفاوتی قرار دارند.او اعلام کرد که یکی از این فیلمها را برای شبکه آرته می‌سازد و فیلم دیگرش به نام جنگ‌های بامزه است.

گدار ۹۰ ساله گفت:«من زندگی سینمایی‌ام را تمام می‌کنم. بله زندگی فیلمسازی‌ام را با ساخت دو فیلمنامه دیگر به پایان می‌برم. و پس از آن می‌گویم، خداحافظ سینما.»

نام ژان-لوک گدار تا ابد با موج نوی فرانسه گره خورده است، موجی که در دهه ۱۹۶۰ با ساخت «نفس‌بریده» بنیان نهاد.
در آن برهه از زندگی، گدار مستندکوتاه و فیلم‌های کوتاه داستانی برای نیمی از دهه پنجاه ساخته بود.او ۶۶ سال است که به فیلمسازی مشغول است.گدار نخستین نخل طلای ویژه جشنواره جهانی فیلم کن را برای «کتاب تصویر» دریافت کرد. آخرین فیلم او «خداحافظی با زبان» در جشنواره کن ۲۰۱۴ برنده جایزه هیات داوران شد.به عنوان بهترین فیلم از جامعه ملی منتقدان سینما نیز شناخته شد.او سال ۲۰۱۱ جایزه اسکار افتخاری دریافت کرد.یک جایزه سزار افتخاری،خرس طلایی برلین برای «آلفاویل» و شیرطلایی ونیز را برای«نام:کارمن» گرفته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.