امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 9630
  پرینتخانه » آخرین اخبار, بین الملل, سینمایی, فرهنگی, مستند, هنر وتجربه تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ |

«کیارستمی و عصای گمشده» جایزه بهترین مستند جشنواره یونان را دریافت کرد

هفتمین جشنواره بین‌المللی مستند «لراپترا» جایزه بهترین فیلم مستند را به فیلم ایرانی «کیارستمی و عصای گمشده» ساخته محمود رضا ثانی و با تهیه‌کنندگی بهروز نشان اهدا کرد. به گزارش روابط عمومی فیلم، فیلم «کیارستمی و عصای گمشده» که در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی مستند «لراپترا» در کشور یونان شرکت کرده بود، توانست جایزه بهترین […]

«کیارستمی و عصای گمشده» جایزه بهترین مستند جشنواره یونان را دریافت کرد

هفتمین جشنواره بین‌المللی مستند «لراپترا» جایزه بهترین فیلم مستند را به فیلم ایرانی «کیارستمی و عصای گمشده» ساخته محمود رضا ثانی و با تهیه‌کنندگی بهروز نشان اهدا کرد.

به گزارش روابط عمومی فیلم، فیلم «کیارستمی و عصای گمشده» که در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی مستند «لراپترا» در کشور یونان شرکت کرده بود، توانست جایزه بهترین فیلم مستند را از این جشنواره در جنوبی‌ترین شهر اروپا از آن خود کند.

در این جشنواره مستندهایی که نشانگر سنت، فرهنگ، آداب و رسوم و سنت‌ها، فرهنگ عامه و تمدن صنعتی مدرن کشور مشترک با اروپا هستند، نمایش داده شد. هدف از برپایی این رویداد سینمایی همگام شدن فیلم‌ساز با تحولات فناورانه سینما است. همچنین ارتقا کیفیت زندگی فرهنگی و معنوی در سطح محلی، ملی و بین‌المللی فیلم‌ساز و نگاه به سینمای مستند از دیگر اهداف است.

جشنواره بین‌المللی مستند «لراپترا» با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا مجموع فیلم‌های منتخب را از طریق کانال وب سایت جشنواره نمایش داد و ۱۷۳ فیلم یونانی و خارجی به صورت آنلاین توسط کاربران و مخاطبان این رویداد سینمایی دیده شد.

فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده» به مدت زمان ۹۰ دقیقه، روایتی از نوع نگاه کیارستمی به زندگی و سینما است که محمود رضا ثانی در مدت ۴ سال و زمانی که کیارستمی کارگاه‌های آموزشی سینمایی در اسپانیا و کلمبیا برگزار می‌کرد، تلاش کرده است بینش یک مولف، دیدگاه و جهان‌بینی این فیلم ساز فقید را به تصویر بکشد.

فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده» به زودی اکران خود را در ایران آغاز می کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.