امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 816
  پرینتخانه » آخرین اخبار, بین الملل, پویانمایی تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ |

چین انیمیشن «ن‌ژا» را به اسکار ۲۰۲۰ فرستاد

کشور چین «ن‌ژا» انیمیشنی سه بعدی بر مبنای افسانه کهن خود را به اسکار نود و دوم فرستاد.
چین انیمیشن «ن‌ژا» را به اسکار ۲۰۲۰ فرستاد

کشور چین «ن‌ژا» انیمیشنی سه بعدی بر مبنای افسانه کهن خود را به اسکار نود و دوم فرستاد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از هالیوودریپورتر، چین انیمشن سه‌بعدی «ن‌ژا» به کارگردانی یانگ یو را به عنوان نماینده خود برای رقابت در بخش بهترین فیلم خارجی اسکار سال ۲۰۲۰ برگزید.

«ن‌ژا» یک بازسازی خلاقانه از یکی از معروف‌ترین اسطوره‌ّهای کشور چین است و داستان پسرکی را روایت می‌کند که از خدایان زاده شده ولی به علت یک پیشگویی مقدس که می‌گوید او چیزی جز خرابی و ویرانی برای جهان ندارد، مطرود می‌شود. پسر جوان اما قصد دارد بر ترس‌هایش غلبه کرده و یک قهرمان شود.

این انیمیشن به خوبی توانست با مخاطبان چینی خود برقرار کند و با فروشی ۶۹۴ میلیون دلاری به دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای چین تبدیل شد.

این انیمیشن اولین ساخته بلند یانگ یو به حساب می‌آید و او را یک شبه به نامی الهام‌بخش در چین بدل کرده است. این فیلمساز ۳۸ ساله چندین سال قبل دانشکده داروسازی را به هوای دنبال کردن رویای دیرینه‌اش در دنیای انیمیشن، رها کرد و ۳ سال و نیم در خانه مادری مشغول یادگیری تکنیک‌های انیمیشن‌سازی شد. یانگ اولین کار خود را در سال ۲۰۰۹ با فیلم کوتاه «See Through» عرضه کرد.

بعد از اینکه این اثر کوتاه موفق شد جایزه ویژه هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم برلین را از آن خود کند، استودیوی چینی «‌Beijing Enlight» به یانگ نزدیک شده و با حمایت مالی از او، پروژه‌ای را رقم زدند که در نهایت به ساخت «ن‌ژا» ختم شد.

کشور چین از سال ۱۹۷۹ در رقابت‌های کسب جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی شرکت می‌کند و تاکنون از میان نمایندگانش ۲ فیلم «جو دو»(۱۹۹۰) و «قهرمان»(۲۰۰۲)، که هر ۲ ساخته ژانگ ییمو هستند، موفق به قرارگیری در لیست نامزدهای نهایی شده‌اند.

نود و دومین دوره مراسم اسکار ۹ فوریه ۲۰۲۰ برگزار می‌شود.

| منبع خبر : خبرگزاری صبا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.