امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 15369
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹ |

همکاری ایران و نخجوان در حوزه های زیست محیطی و منابع طبیعی بررسی شد

در دیدار امروز (پنجشنبه) ” سید  احمد حسینی ” سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان و  ” ماییس علی اف ” وزیر محیط زیست و منابع طبیعی جمهوری خود مختار نخجوان  همکاری های فیمابین در حوزه  های زیست  محیطی و منابع  طبیعی بررسی شد. در این دیدار پس از تبریک موفقیت  جمهوری آذربایجان در بازپس […]

همکاری ایران و نخجوان در حوزه های زیست محیطی و منابع طبیعی بررسی شد

در دیدار امروز (پنجشنبه) ” سید  احمد حسینی ” سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان و  ” ماییس علی اف ” وزیر محیط زیست و منابع طبیعی جمهوری خود مختار نخجوان  همکاری های فیمابین در حوزه  های زیست  محیطی و منابع  طبیعی بررسی شد.

در این دیدار پس از تبریک موفقیت  جمهوری آذربایجان در بازپس گیری اراضی اشغالی و تبریک  پیشاپیش عید نوروز، گسترش همکاری در حوزه های زیست  محیطی و منابع  طبیعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 در همین راستا ضرورت توجه به مسایل زیست محیطی رود ارس و صیانت از این میراث مشترک  مورد تاکید قرار گرفت و خاطرنشان شد، لازم است در مورد امکاناتی که منجر به کاهش آب این رودخانه و آلودگی آن می شود، تشریک مساعی بعمل آید.

  وزیر محیط زیست و منابع طبیعی نخجوان نیز با اشاره به همکاری با جمهوری اسلامی ایران در در مورد مسایل مختلف بهره برداری از منابع آب رودخانه ارس تاکید کرد که خوشبختانه مشکلی در این زمینه وجود ندارد و متخصصین دو طرف در ارتباط مستمر با یک دیگر هستند.

  سرکنسول کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به نخجوان و مذاکرات دکتر محمد جواد ظریف با  واصف طالب اف رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان که  در آن  همکاری های مربوط به رود ارس و مسایل زیست محیطی نیز مورد اشاره قرار گرفت، از روند رو به توسعه مناسبات در این زمینه از جمله ساخت سد ها و نیروگاه های در دست احداث بین جمهوری اسلامی ایران، جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری آذربایجان ابراز خرسندی کرد.

حسینی ایده برگزاری جشن مشترک بین دو کشور در پنجاهمین سال بهره برداری از ارس را فعالیت مهم برای تعمیق دوستی و  پیوند دو کشور دانست و در این زمینه امادگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران برای هر گونه مساعدت و پیگیری اعلام کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.