امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 15186
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ |

نحوه محاسبه مالیات سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها

بازیگران با درآمد بیش از ٢٠٠ میلیون تومان از سال آینده مشمول پرداخت مالیات می‌شوند. خبرگزاری فارس در این باره نوشته: مصوبه‌ای که مجلس تصویب کرده و گامی رو به جلو در راستای ایجاد عدالت است. با این‌حال برخی کارشناسان معتقدند اجرای دقیق این قانون نیاز به مطالعات بیشتری دارد.طبق بند ل ماده ۱۳۹ اصلاحی […]

نحوه محاسبه مالیات سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها

بازیگران با درآمد بیش از ٢٠٠ میلیون تومان از سال آینده مشمول پرداخت مالیات می‌شوند. خبرگزاری فارس در این باره نوشته: مصوبه‌ای که مجلس تصویب کرده و گامی رو به جلو در راستای ایجاد عدالت است. با این‌حال برخی کارشناسان معتقدند اجرای دقیق این قانون نیاز به مطالعات بیشتری دارد.
طبق بند ل ماده ۱۳۹ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۲۷ بهمن ۱۳۸۰ فعالیت‌های هنری و به‌طور ویژه سینمایی و درآمدهای حاصل از فعالیت‌های فردی و جمعی در این بخش ـ بطور نمونه بازیگران و سایر عوامل با هر میزان درآمد سالیانه ـ از پرداخت مالیات معاف بوده‌اند که این موضوع با توجه به نارضایتی عمومی از شرایط فرهنگی و به ویژه رفتارهای برخی سلبریتی‌ها، همواره مورد اعتراض بسیاری از مردم بوده است.
به گزارش فارس، به همین دلیل، روز گذشته، نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای، فعالیت‌های مربوط به انتشارات کمک درسی و فعالیت‌های هنری از جمله بازیگران با درآمد بیش از ٢٠٠ میلیون تومان در سال را مشمول مالیات کردند.
اما این مصوبه تا چه اندازه دقیق بوده و ضمانت اجرایی دارد؟ به عنوان مثال، احتمال می‌رود بازیگر مبلغ مالیات را هم به قراردادش اضافه کند و این موضوع دستمزد هنرپیشگان را افزایش می‌دهد. احتمال دیگر هم عقد قرادادهای صوری و تبانی پشت‌پرده است. همچنین احتمال دارد به جای پول نقد، طلا و ارز میان بازیگر و تهیه‌کننده رد و بدل شود که قابل محاسبه و دریافت مالیات نیست.
از سوی دیگر، طبق مصوبه مجلس، درآمدهای کاربران دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده (فالوور) رسانه‌های کاربرمحور (اینفلوئنسرها) از محل تبلیغات، مشمول مالیات بر درآمد خواهد بود. موضوعی که برخی معتقدند دقیق نیست و حتی راه فرار دارد، مثلاً صفحه‌ای که حدود همین تعداد دنبال‌کننده دارد، برخی از فالوورهایش را حذف کند تا به زیر ۵۰۰ هزار برسد و صفحه‌اش را به حالت پرایوت (خصوصی) ببرد.
بنابراین بهتر است به جای تعیین عدد ثابتی برای دنبال‌کنندگان (۵۰۰ هزار نفر)، این مالیات از عددهای کمتر آغاز شود اما به صورت پلکانی افزایش یابد. یعنی مالیاتی که فردی با ۲۰۰ هزار دنبال‌کننده پرداخت می‌کند، با مالیاتی که فردی با ۲ میلیون دنبال‌کننده پرداخت می‌کند، تفاوت داشته باشد…
ادامه گزارش در سایت بانی‌فیلم

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.