امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 17056
  پرینتخانه » فرهنگی, ویژه تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳ |

منصور اوجی درگذشت

 منصور اوجی، شاعر شهیر و شناخته شده کشور، دارای نشان درجه یک هنری در حوزه ادبیات، شامگاه شنبه ۱۸ اردیبهشت در ۸۴ سالگی دار فانی را وداع گفت. منصور اوجی، شاعر شهیر و شناخته شده کشور، دارای نشان درجه یک هنری در حوزه ادبیات، شامگاه شنبه ۱۸ اردیبهشت در ۸۴ سالگی دار فانی را وداع […]

منصور اوجی درگذشت

 منصور اوجی، شاعر شهیر و شناخته شده کشور، دارای نشان درجه یک هنری در حوزه ادبیات، شامگاه شنبه ۱۸ اردیبهشت در ۸۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.

منصور اوجی، شاعر شهیر و شناخته شده کشور، دارای نشان درجه یک هنری در حوزه ادبیات، شامگاه شنبه ۱۸ اردیبهشت در ۸۴ سالگی دار فانی را وداع گفت. خبر به همین اندازه کوتاه و دردناک و تلخ  بود. خبری که نه شهروندان شیرازی انتظار آن را می‌کشیدند و نه در تقویم هفته شیراز جایی داشت اما قطعا برنامه‌های امروز ستادنکوداشت شیراز را متاثر از خود خواهد نمود.

آری کوچ ابدی منصور اوجی، خاطر شهروندان شیرازی و فرهنگ دوستان سراسر کشور به ویژه دوستداران فرهنگ و ادب در شهر شعر و ادبیات و طرب را در  پنجمین روز از هفته شیراز حزین و غمین کرد زیرا  ارادت اوجی به کوچه پس کوچه‌های شعر و ادب شیراز به حدی بود که شیراز شالوده و کلیدواژه اشعار وی گشته و  پیش از اینکه کرونا بساط دورهمی‌ها را جمع کند«کجاهای جهان‌های شیراز» در سال ۹۸ از وی منتشر شد.

منصوراوجی فارغ التحصیل رشته فلسفه و علوم تربیتی از دانشسرای عالی تهران بود  و در رشته زبان و ادبیات انگلیسی نیز از دانشگاه شیراز فوق لیسانس خود را گرفته بود.  همشهری و همرفیق دو سیمین ادبیات معاصر، دانشور و بهبهانی، از شاعران طراز اول شعر نیمایی در عصر جدید بود که به ویژه اشعار  همچون آه کوتاهش ازجمله مجموعه‌های «شعرهایی به کوتاهی عمر» ،  «کوتاه مثل آه» او ورد زبان ادب دوستان است

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.