امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 12770
  پرینتخانه » آخرین اخبار, بین الملل, سینمایی, ویژه تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ |

مخالفت شدید قزاق‌ها با فیلم «بورات۲»

انجمن قزاق‌های آمریکا به دلیل نژادپرستانه بودن فیلم «بورات ۲» خواستار بایکوت این فیلم در جشنواره‌های سینمایی شدند. به گزارش ورایتی، انجمن قزاق‌های آمریکا از مسئولان جوایز سینمایی امسال مثل آکادمی اسکار، گلدن گلوب، انجمن تهیه‌کنندگان و همین‌طور آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی انگلیس درخواست کرده است که از قبول کردن فیلم «بورات ۲» با […]

مخالفت شدید قزاق‌ها با فیلم «بورات۲»

انجمن قزاق‌های آمریکا به دلیل نژادپرستانه بودن فیلم «بورات ۲» خواستار بایکوت این فیلم در جشنواره‌های سینمایی شدند.

به گزارش ورایتی، انجمن قزاق‌های آمریکا از مسئولان جوایز سینمایی امسال مثل آکادمی اسکار، گلدن گلوب، انجمن تهیه‌کنندگان و همین‌طور آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی انگلیس درخواست کرده است که از قبول کردن فیلم «بورات ۲» با بازی ساشا بارون کوهن برای حضور در این رویدادها جلوگیری کنند؛ چرا که قزاق‌ها در این فیلم به شیوه‌ای نژادپرستانه‌ به نمایش گذاشته شده‌اند.

انجمن قزاق‌های آمریکا که در ویرجینیا قرار دارد، به حفظ و ترویج میراث و فرهنگ قزاقستان در ایالات متحده اختصاص دارد. این انجمن، فیلم بورات و همچنین بارون کوهن را به خاطر استفاده از یک شخصیت قزاق به نام بورات ساگدیوف، مورد انتقاد قرار داد. قزاقستان کشوری است که عمده جمعیت آن مسلمان هستند و از شمال با روسیه، از شرق با چین و از جنوب با قرقیزستان، ازبکستان و ترکمنستان مرز مشترک دارد.

نامه ممنوعیت حضور این فیلم در جوایز سینمایی، همچنین توسط آکادمی فیلم هالیوودی و همچنین شورای روابط آمریکایی اسلامی به دلایلی که کلیشه‌های قومی، نژادپرستی و بیگانه‌ستیزی عنوان شده، به امضا رسیده است.

در این نامه آمده است: «جامعه قزاقستان در سراسر جهان کمبود نماینده دارد و ذاتاً آسیب‌پذیر است. ملت ما هنوز در حال بهبودی از استعمارهای ظالمانه گذشته است. به همین دلیل ما نماینده رسانه‌ای قابل توجهی نداریم.» در این نامه همچنین عنوان شده که بعد از پخش این فیلم، تعرض‌ها و آزار و اذیت‌های زیادی متوجه قزاق‌ها شده است.

آن‌ها همچنین معتقد هستند بارون کوهن می‌توانست مثل فیلم سینمایی «دیکتاتور» یک ملت فرضی و ساختگی را خلق کند. اعضای این انجمن معتقد هستند بارون کوهن در این فیلم، فرهنگ قزاقستان را مسخره می‌کند تا مخاطبان غربی را سرگرم کند.

آمازون هنوز در این مورد نظری نداده، اما این بازیگر، پیش‌تر اعلام کرده بود که این کمدی است و قزاقستانِ فیلم با کشور واقعی قزاقستان متفاوت است. این فیلم یکی از مدعیان اسکاری کمپانی آمازون محسوب می‌شود. قسمت نخست این فیلم، در بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی نامزد شد و انتظار می‌رود امسال نیز دوباره در این بخش نامزد شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.