امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 13859
  پرینتخانه » اجتماعی, بین الملل تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴ |

قدردانی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ از هلال‌احمر ایران

خط سوم هنر: مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر از قدردانی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ از برنامه های جمعیت هلال‌احمر ایران خبر داد. افشین علیخانی روزدوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام این خبر افزود: این قدردانی در نشست جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر که پنج روز از طریق وبنیار برگزار […]

قدردانی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ از هلال‌احمر ایران

خط سوم هنر: مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر از قدردانی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ از برنامه های جمعیت هلال‌احمر ایران خبر داد.

افشین علیخانی روزدوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام این خبر افزود: این قدردانی در نشست جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر که پنج روز از طریق وبنیار برگزار شد به صورت رسمی صورت گرفت.
وی ادامه داد: در این نشست پنج روزه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ از برنامه ها و نظرات اصلاحی کشورهای ایران، استرالیا، ژاپن، آلمان و کانادا قدردانی کرد، این موفقیت بسیار بزرگی در سطح بین الملل محسوب می شود.
مدیر معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی با اشاره به دیگر برنامه های این معاونت اضافه کرد: مانورهای درمان اضطرای بصورت دور میزی برای شرایط سخت در حال انجام است تا در ایام کرونا سطح آمادگی خود را حفظ کنیم.  

هر سال نشست eru به معنای واحدهای پاسخ اضطراری کشورهای عضو فدارسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ  و هلال احمر برگزار می شود که در این نشست همه جمعیت های ملی وابسته به نهضت جهانی صلیب سرخ و هلال احمر پیرامون موضوعات مرتبط با ارائه پاسخ های بهداشتی و درمانی در جریان حوادث و سوانح به گفت وگو و تبادل  پرداخته و تجربیات و دانش علمی و عملیاتی جمعیت های این کشورها به اشتراک گذاشته می شود.

همچنین مباحث آموزشی جهت اقدامات مناسب در جریان عملیات و حوادث ارائه می گردد.

این‌نشست هر ساله در مقر فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر در کشور سویس با حضور اعضا برگزار می شود که امثال بدلیل شیوع کرونا بصورت وبنیار و برخط برگزار شد.

در سال ۲۰۱۷ تیم فوریت‌های پزشکی (EMTI) جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عضویت جمعیت‌های ملی دارای واحدهای پاسخ اضطراری فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر (ERU) پیوست و بر اساس این عضویت از جمعیت هلال احمر در تمامی سوانح بین المللی دعوت به عمل می آید.  

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده‌ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت‌ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

جمعیت هلال احمر اکنون در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه‌های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است.

همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه‌ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تأسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفت‌گانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.