امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 4560
  پرینتخانه » آخرین اخبار, جشنواره فجر, فیلم کوتاه, مستند تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴ |

فیلم‌های کوتاه و مستند پنجمین روز جشنواره فیلم فجر

در پنجمین روزجشنواره فیلم فجر چهارشنبه ۱۶ بهمن، چهار سالن سینمایی میزبان نمایش آثار مستند و کوتاه هستند.
فیلم‌های کوتاه و مستند پنجمین روز جشنواره فیلم فجر

هنروتجربه: در پنجمین روزجشنواره فیلم فجر چهارشنبه ۱۶ بهمن، چهار سالن سینمایی میزبان نمایش آثار مستند و کوتاه هستند.

سینما استقلال در سانس ۱۹:۳۰ مستند «خسوف» و فیلم کوتاه «اشغال» و ساعت ۲۲ مستند«خط باریک قرمز» و «کوچه» را به نمایش در می‌آورد.

پردیس ملت سینمای رسانه هم میزبان مستند«عالیجناب» و فیلم کوتاه «عزیز» در ساعت ۲۲:۳۰ است.

موزه سینما در ساعت ۱۷ مستند«بانو» و فیلم کوتاه «برف‌های سپید سرگردان» و در ساعت ۲۲ مستند«جایی برای فرشته‌ها نیست» و«امتحان» را نمایش می‌دهد.

پردیس زندگی هم ساعت ۱۷ را به نمایش مستند«خسوف» و فیلم کوتاه «اشغال» و ساعت ۱۹:۳۰ را به نمایش مستند«خط باریک قرمز» و «کوچه» اختصاص داده‌است.

مستند«خط باریک قرمز» روایت‌گر داستان یک گروه مجرم نوجوان در زندان است که به کمک چند مربی نمایش تصمیم می‌گیرند یک نمایش را روی صحنه ببرند تا اگر موفق بود، به این بهانه و برای اجرا یک روز از زندان خارج شوند.این مستند نمایش موفقی در جشنواره سینما حقیقت داشت و جوایز متعددی از جمله تندیس هنروتجربه را دریافت کرد.

فیلم کوتاه «کوچه» به کارگردانی محمدرضا مصباح در جشنواره سینما حقیقت عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را کسب کرد. فیلم‌نامه این فیلم نوشته دو برادر خوش ذوق تبریزی بهرام و بهمن ارک است که امسال با فیلم «پوست» در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر حضور دارند. در این فیلم بازیگر نام آشنای سینما و تئاتر ایران گلاب آدینه ایفای نقش می‌کند و دیگر بازیگران آن نورا هاشمی، رضا اکبرپور، آذین پورزند، محمد حیدرقلی هستند. داستان فیلم درباره گروهی مستندساز است که  برای ثبت خاطرات خانم افخم شبستری از آخرین دیدار او با همسرش به منزل او می‌روند اما فیلم در دنیای رویای او متحیر می‌ماند تا حسرت چهل ساله او را بازیابی کند.

مستند «عالیجناب» به کارگردانی سجاد ایمانی و تهیه‌کنندگی مشترک رضا دانش‌پژوه و سجاد ایمانی به زندگی یک ورزشکار پیش‌کسوت بوکس می‌پردازد اما فیلمی ورزشی نیست و قصد پرداختن به مدال‌ها و موفقیت‌های یک ورزشکار را ندارد. در این مستند زندگی قهرمان پیشکسوت بوکس است که برای حل مشکل نازایی ۱۴ ساله زنش دست به ماجراجویی می‌زند،به تصویر کشیده می‌شود.

فیلم کوتاه «عزیز» به کارگردانی سید مهدی موسوی برزکی یکی از فیلم‌های موفق جشنواره فیلم کوتاه بود که جوایز متعددی از جمله تندیس هنروتجربه را دریافت کرد.داستان این فیلم درباره خانواده‌ای است که در مراسم چهلم مرگ پدر خود متوجه حضور زن غریبه‌ای می‌شوند و این ملاقات دردسرهایی را برای اعضای خانواده به همراه می‌آورد.

مستند«بانو» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد حبیبی منصور، زندگی پر فراز و نشیب بانویی را روایت می‌کند که پس از ازدواجی عجیب، وارد دنیای جدید می‌شود و با مشکلات پیچیده‌ای روبه‌رو می‌شود. او حالا پس از ۶۰ سال زندگی در اهواز، به یک قهرمان تبدیل شده است.

فیلم کوتاه «برف‌های سپید سرگردان» به کارگردانی محمدرضا وطن دوست به مرور خاطرات پیرزنی در ۱۰ دقیقه پایانی عمرش می‌پردازد.در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «تا چشاتو می‌بندی و باز می‌کنی می‌بینی موهات مثله برف سپید شده و وقت رفتنه…»

مستند «جایی برای فرشته‌ها نیست» به کارگردانی سام کلانتری تلاش‌های تیم ملی هاکی دختران محور قرار داده و تلاش کرده از زاویه‌ای تازه به چالش‌ها و شخصیت این دختران ورزشکار بپردازد.

فیلم کوتاه«امتحان» به کارگردانی سونیا حدادی هم داستان دختری به نام صدف است که  از صبح در تب و تاب امتحان مدرسه اش به سر می‌برد ولی روز مدرسه و شرایط معمولی برایش رقم نمی‌خورد.

مستند«خسوف» به کارگردانی محسن استادعلی تردیدهای یک طلبه را به تصویر می‌کشد.این مستند درباره طلبه جوانی است که در زندگی خود به یک دوراهی رسیده است؛ یک دوراهی عجیب و نامتعارف. طلبه جوان با همسرش بر سر این که یک طلبه تمام وقت باشد که صرفا مباحث حوزوی و دینی را دنبال می کند یا طلبه ای که در کنار طلبگی می خواهد فیلمسازی و کار مستند کند، در یک مباحثه و جدال دائم قرار گرفته است.

فیلم کوتاه «اشغال» ما را به سال‌های دور و زمان جنگ جهانی دوم می‌برد:«زمان اشغال تهران توسط نیروهای متفقین، یک سرباز انگلیسی با یک بیمار ایرانی در بیمارستانی هم اتاق می شود، و رابطه‌ای میان‌شان شکل می گیرد».

| منبع خبر : هنروتجربه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.