امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 14932
  پرینتخانه » بین الملل, سینمایی تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹ |

اعتراض جامعه اوتیسم به اولین اثر سینمایی خواننده معروف

جامعه منتقدان و بازیگران مبتلا به اوتیسم به محتوای فیلم «موزیک» ساخته «سیا فرلر»، خواننده و ترانه‌سرای مشهور استرالیایی، اعتراض کردند و آن را کاریکاتوری غیرواقعی از این اختلال دانستند. فیلم موزیک، ماحصل اولین تجربه کارگردانی سیا فرلور (Sia Kate Isobelle Furler ) خواننده و ترانه‌سرای استرالیایی مشهور به سیا، پس از گذشت سه سال […]

اعتراض جامعه اوتیسم به اولین اثر سینمایی خواننده معروف

جامعه منتقدان و بازیگران مبتلا به اوتیسم به محتوای فیلم «موزیک» ساخته «سیا فرلر»، خواننده و ترانه‌سرای مشهور استرالیایی، اعتراض کردند و آن را کاریکاتوری غیرواقعی از این اختلال دانستند.

فیلم موزیک، ماحصل اولین تجربه کارگردانی سیا فرلور (Sia Kate Isobelle Furler ) خواننده و ترانه‌سرای استرالیایی مشهور به سیا، پس از گذشت سه سال سرانجام ژانویه امسال به طور محدود روی پرده رفت و از ۱۲ فوریه (جمعه ۲۴ بهمن) روی سرویس‌های ویدئوی درخواستی عرضه شد. اما انتقادات و واکنش‌های منفی به این فیلم تمامی ندارد؛ در موزیک مدی زیگلر هنرپیشه آمریکایی که هیچ اختلال رشدی یا عصبی ندارد، نقش یک نوجوان مبتلا به اوتیسم را بازی می‌کند و این نقش‌آفرینی بیگانه و غیرملموس باعث شده منتقدان آن را به یک کاریکاتور غیرواقعی از رفتار اوتیستیک تشبیه کنند. به علاوه در برخی سکانس‌ها شخصیت اصلی داستان که مبتلا به اوتیسم است با کنترل فیزیکی روبه‌رو می‌شود که به هیچ وجه مورد تایید متخصصان نیست و همین امر به خشم منتقدان دامن زده است. سیا پیش‌تر قبل از ترک توییتر و پاک کردن حساب کاربری خود، درباره این صحنه‌ها عذرخواهی کرده بود. البته صحنه‌های مربوطه در نسخه نهایی فیلم حذف شدند اما در فرمتی از فیلم که در سایت آمازون قرار داده شده است، هنوز می‌توان این صحنه‌ها را به طور کامل دید.

متیو روشا روزنامه‌نگار و منتقد سینما موزیک را نقلی گمراه کننده، تحقیرآمیز و چندش‌آور از رفتار تبعیض‌آمیز علیه معلولان دانسته و می‌گوید: این فیلم به مبتلایان به اوتیسم اهمیت می‌دهد اما به صدایمان گوش نمی‌کند. نتیجه یکی از ناخوشایندترین فیلم‌هایی شده که به عمرم دیدم. فیلمی که باعث شد بیشتر مدت زمان پخش دهانم از شوک باز بماند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.