امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 15461
  پرینتخانه » سینمایی تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ |

«شاهین» به ساموئل خاچیکیان تقدیم شد

 آیین اکران خصوصی فیلم «شاهین» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تقدیم به ساموئل خاچیکیان در سینما آزادی برگزار شد. مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی شاهین به کارگردانی سالار طهرانی و تهیه کنندگی آرش سجادی حسینی و علی گلبهاران که تا به حال در بیش از ۱۱ جشنواره جهانی حضور یافته و موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم اجتماعی و بهترین […]

«شاهین» به ساموئل خاچیکیان تقدیم شد

 آیین اکران خصوصی فیلم «شاهین» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تقدیم به ساموئل خاچیکیان در سینما آزادی برگزار شد.

مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی شاهین به کارگردانی سالار طهرانی و تهیه کنندگی آرش سجادی حسینی و علی گلبهاران که تا به حال در بیش از ۱۱ جشنواره جهانی حضور یافته و موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم اجتماعی و بهترین فیلمنامه شده است، در سینما آزادی برگزار شد.

در این مراسم کارگردان فیلم شاهین، این اثر را با حضور ادوین خاچیکیان به ساموئل خاچیکیان کارگردان فقید سینمای ایران تقدیم کرد.

در فیلم شاهین محصول سازمان سینمایی داریوش، علیرضا کمالی، گلاره عباسی، مهران رنج بر، بهار نوحیان، احسان امانی، فرزین محدث، ریحانه رضی، هادی الیاس، رامتین خیرخواه، آریا نادری پور و آرش کلهر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مراسم اکران خصوصی این فیلم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تقدیم به ساموئل خاچیکیان در سینما آزادی برگزار شد.

فیلم شاهین در ژانر ترسناک گونه روانشناسانه ساخته شده است و مهران رنجبر بازیگر کشورمان نویسندگی این سریال را برعهده دارد.

ساموئل خاچیکیان کارگردان، تدوینگر، نویسنده، تهیه کننده و آهنگساز ایرانی در ۲۹ مهر ۱۳۰۲ خورشیدی در تبریز دیده به جهان گشود و بعدها از تاثیرگذارترین و بنام ترین کارگردان ‌های سینمای ایران شد. وی در ۱۳۱۷ خورشیدی در نمایش «سویل» در «تئاتر شیر و خورشید» باغ ملی تبریز به ایفای نقش پرداخت و سپس به نگارش هشت نمایشنامه همت گماشت که غیر از ایران در آمریکا و یونان نیز به اجرا در آمد. رخدادهای سیاسی شکل گرفته در دهه ۲۰ خورشیدی سبب مهاجرت خانواده او به تهران شد.

خاچیکیان نخستین فیلم خود را در ۱۳۳۱خورشیدی با نام «بازگشت» ساخت و این موضوع را می توان نقطه شروع فعالیت سینمایی وی دانست. باید گفت این کارگردان برجسته شخصیت های هنری بسیاری را به سینمای ایران معرفی کرد که هر کدام از بزرگان و چهره های مطرح این صنعت در روزگار خویش شدند.

او را باید یک فیلمساز نوآور و تحول گرا تلقی کرد که زمینه ساز تهیه و تولید فیلم های جنایی در کشور شد، به همین دلیل از خاچیکیان به عنوان پایه گذار سینمای وحشت و جنایی و هیچکاک ایران یاد می کنند. او عناصر تکنیکی را برای سینما به‌کار برد و با دکوپاژ بر سر صحنه فیلمبرداری حضور می یافت. همچنین وی نخستین پیش‌پرده تاریخ سینمای ایران را برای فیلم «دختری از شیراز» استفاده کرد. خاچیکیان از نظر فنی دستاوردهای تازه ای برای این صنعت به ارمغان آورد و شاید دلیل وجود آثار پر فروش در میان فیلم هایش را باید در استعداد و هنر ذاتی اش جست وجو کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.