امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 11528
  پرینتخانه » آخرین اخبار, فرهنگی تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶ |

سینما برای اثرگذاری باید با ارزش‌های ذاتی جامعه منطبق باشد

بازیگر سریال تلویزیونی «پس از باران»، گفت: سینما تنها زمانی می‌تواند به اثرگذاری بالا برسد که با ارزش‌های ذاتی جامعه منطبق باشد و تولیداتی را ارائه دهد که با فرهنگ و ادبیات اصیل کشور عجین هستند. جهانگیر الماسی در گفت و گویی درباره اهمیت پرداختن به موضوعاتی مثل ارزش‌های ذاتی یک جامعه در سینما، گفت: […]

سینما برای اثرگذاری باید با ارزش‌های ذاتی جامعه منطبق باشد

بازیگر سریال تلویزیونی «پس از باران»، گفت: سینما تنها زمانی می‌تواند به اثرگذاری بالا برسد که با ارزش‌های ذاتی جامعه منطبق باشد و تولیداتی را ارائه دهد که با فرهنگ و ادبیات اصیل کشور عجین هستند.

جهانگیر الماسی در گفت و گویی درباره اهمیت پرداختن به موضوعاتی مثل ارزش‌های ذاتی یک جامعه در سینما، گفت: سینما نیاز دارد پیش از هر کار فرهنگی ارزش‌های ذاتی کشور که شاخص ترین آن انقلاب و دفاع مقدس است را بازتعریف کند تا دستاوردها، چالش‌ها و کاستی‌های واقعی این دوران بهتر دیده شوند.

وی افزود: دوران دفاع‌مقدس، هشت سال از مهمترین سال‌های دوران زندگی جامعه ایرانی را در بر داشت و هنوز کشور در فضای انقلاب بود که جنگ ناگهانی خود را نمایان کرد و آمد تا هر آنچه را ملت ساخته بود، با دست نامهربان و ظالمش خراب کند.

الماسی ادامه داد: در سال‌های متمادی خیلی‌ها آمدند تا ارزش‌ها را تغییر دهند و تا حدی هم موفق شدند با پرداختن به ظواهر و زندگی مادی، پول‌دوستی را رواج دهند و همین موضوع سبب کند شدن حرکت در جبهه‌های فرهنگی شد.

این بازیگر و کارگردان فیلم سینمایی رنج سرمستی، گفت: سینما نمی‌تواند و نباید ارزش‌های دوران دفاع‌مقدس و انقلاب را بازآفرینی کند، زیرا رسالت سینما ارائه گزارش دقیق و منصفانه از آن دوران است و باید مبلغ و مروج مفاهیم اصیل و اساسی آن دوران باشد تا شبه‌ارزش‌ها شکل نگیرند.

الماسی خاطرنشان کرد: سینما تنها زمانی می‌تواند به اثرگذاری بالا برسد که با ارزش‌های ذاتی جامعه منطبق باشد و تولیدات را ارائه دهد که با فرهنگ و ادبیات اصیل کشور عجین هستند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.