امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 15583
  پرینتخانه » تلویزیون تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳ |

سریال های نوروزی۱۴۰۰

معاون سیما ترکیب سریال‌های نوروزی تلویزیون را مشخص کرد و از پخش سریال‌های «نون.خ۳»، «همبازی»، «پایتخت۶»،‌«لوتی» و «نوروز رنگی» در ایام عید نوروز خبر داد. حمید شاه‌آبادی، معاون سیما امروز شنبه ۲۳ اسفند در نشستی خبری گفت: شبکه یک و دو، نون.خ۳ و همبازی را برای آنتن نوروز در نظر گرفته‌اند. شبکه سه سریال لوتی را پخش می‌کند و شبکه تهران […]

سریال های نوروزی۱۴۰۰

معاون سیما ترکیب سریال‌های نوروزی تلویزیون را مشخص کرد و از پخش سریال‌های «نون.خ۳»، «همبازی»، «پایتخت۶»،‌«لوتی» و «نوروز رنگی» در ایام عید نوروز خبر داد.

حمید شاه‌آبادی، معاون سیما امروز شنبه ۲۳ اسفند در نشستی خبری گفت: شبکه یک و دو، نون.خ۳ و همبازی را برای آنتن نوروز در نظر گرفته‌اند. شبکه سه سریال لوتی را پخش می‌کند و شبکه تهران نیز با نوروز رنگی مهمان خانه‌های بینندگان تلویزیون می‌شود. همچنین شب عید نوروز و در شب سال تحویل ۱۴۰۰، دو قسمت پایانی پایتخت ۶ از شبکه یک پخش خواهد شد.
به گزارش ایرنا، فصل سوم سریال کمدی نون.خ به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی در ۱۶ قسمت برای پخش در نوروز ۱۴۰۰ از شبکه اول سیما ساخته شده است. 
سعید آقاخانی، علی صادقی، شقایق دهقان، سیروس میمنت، سیدعلی صالحی، پاشا جمالی، یدالله شادمانی، ندا قاسمی، نسرین مرادی و هدیه بازوند بازیگران فصل سوم سریال نون. خ هستند.
این سریال از روز اول فروردین ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت. 
سریال همبازی به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی نوید محمودی برای پخش از شبکه دو ساخته شده و فضایی عاشقانه و ملودرام دارد. 
دیبا زاهدی، کامران تفتی، حسین مهری، مریم مومن و آتیلا پسیانی از جمله بازیگران این سریال هستند. همایون ارشادی نیز از دیگر بازیگران این مجموعه است که در کارهای قبلی محمودی نیز حضور داشته است. 
لوتی از شبکه سه
لوتیسریال نوروزی شبکه سه سیما است که با سریال‌های طنز و ملودرام، رقابت خواهد کرد.
لوتی تقلای یکی از سرویس‌های جاسوسی بیگانه برای ضربه‌زدن به ایران و مقابله نیروهای داخلی با این توطئه را به تصویر خواهد کشید. این سریال در ژانر امنیتی جاسوسی توسط جواد افشار کارگردانی شده و قرار است هر شب از شبکه سه سیما روی آنتن برود. 
نوروز رنگی؛ تصویر مشهد در دهه شصت
سریال نوروز رنگی به کارگردانی علی مسعودی معروف به علی مشهدی و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان ساخته شده است. همه لوکیشن‌های این سریال در مشهد تصویربرداری شده است 
این سریال در ۲۰ قسمت نوشته و ساخته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: داستان روزهای پایانی اسفندماه یکی از سال‌های دهه ۶۰ را روایت می‌کند که در عینِ طنز و سرگرمی، قرار است به سنت‌ها و آداب ایرانی در شهر مشهد مقدس بپردازد. 
جمعی از بازیگران طنز همچون یوسف تیموری در این سریال حضور دارند. علاوه بر آن خود مسعودی هم در این سریال به ایفای نقش می‌پردازد و جواد خواجوی که بسیاری او را با صداپیشگی‌هایش روی کلیپ‌ها و ویدئوها می‌شناسند دیگر بازیگر این سریال است.
پخش سری جدید «قندپهلو» و ۲۳ فیلم ایرانی
معاون سیما در ادامه جلسه درباره ویژه‌برنامه‌های نوروز گفت: در ایام نوروز ۱۴۴ فیلم سینمایی پخش خواهد شد که ۷۶ درصد این فیلم‍‌ها از کشورهای خارجی غیر از آمریکاست. ۲۳ فیلم ایرانی و ۸۵ فیلم در حوزه کودک و نوجوان نیز در این فهرست قرار دارد. همچنین در حوزه پویانمایی ۲۰ مجموعه همچون شکرستان و شبکه کودک پخش می‌شود.
وی افزود: مسابقاتی چون ایران، دست‌پخت، محاکات، ستاره ساز، سیم آخر، زوجی نو، پنج ستاره، راهی شو، شهروند و مافیا، کودک شو و مشاعره را برای پخش از شبکه های مختلف در نظر گرفته‌ایم. همچنین سری جدید قندپهلو از شبکه آموزش پخش می‌شود. 
شاه‌آبادی درباره برنامه‌های سال تحویل شبکه‌های تلویزیونی توضیح داد: شبکه یک برنامه فرمول یک، شبکه دو صبح فروردین، شبکه سه بخش پایانی عصر جدید، شبکه پنج نوروزترین نوروز و شبکه چهار هم ویژه‌برنامه کتاب خوب را خواهد داشت که پخش خواهد شد.
وی با اعلام این خبر که ۲۶ دوربین تصویربرداری سریال روشن است اظهار داشت: ۵۶ اثر نیز در حال نگارش فیلمنامه هستند یا فیلمنامه نویسی را گذرانده‌اند. حدود ۱۰۰ اثر در مجوعه فیلم و سریال سیما در حال تولید هستند. 
سریال سلمان سال ۱۴۰۵ پخش می‌شود
شاه‌آبادی درباره روند ساخت سریال های الف ویژه گفت: سریال سلمان طبق زمان‌بندی در حال پیشرفت ساخت است و در سال ۱۴۰۵ پخش می‌شود عوامل الان در شاهرود مشغول کار هستند و در چند روز آینده یک صحنه ویژه را تصویربرداری خواهند کرد. همچنین لوکیشن صحنه‌های ایران این سریال در حال ساخت است که امیدواریم در ۶ ماه آینده تصویربرداری انجام شود.
معاون سیما درباره اینکه سرنوشت سریال موسی به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا افزود: سریال موسی تا به حال سه بار بازنویسی شده است. بازنویسی به این خاطر است که کارگردانش عوض و نگاه جدیدی وارد کار شده است. زمان دقیق شروع آن را نمی‌توانم پیش‌بینی کنم؛ چون هنوز به مرحله پیش تولید نرسیده است.
وی با بیان این که کشور به ۵ سریال فاخر دوربین روشن نیاز دارد اظهار داشت: سریال‌های فاخر هر ۵ سال یک بار تولید می‌شوند و هر بار یک سال از آنتن را پوشش می‌دهند. برای آن که همیشه سریال فاخر در حال پخش داشته باشیم، نیاز داریم، همیشه چهار پنج سریال در حال تولید داشته باشیم. رسیدن به این هدف مستلزم حمایت مجلس و دولت است؛ چون ساخت این تعداد سریال با بودجه کنونی سازمان فاصله دارد.

مجازات محرومیت برای مجری خطاکار
معاون سیما همچنین درباره حذف مجری برخی برنامه‌ها و ممنوعیت فعالیت برخی بازیگران سلبریتی نگاه سازمان صداوسیما را کریمانه و همدلانه خواند و  گفت: سازمان مبانی روشن و شفافی دارد. از هر خطا و اشتباهی یک نقطه نابخشودنی ابدی نمی‌سازیم. هرچقدر چهره های هنری همراه‌تر با سیاست‌های ما باشند، ما حضورشان را یک سرمایه می دانیم. البته چارچوب هایی هم  وجود دارد و من نمی پذیرم که افرادی از پلکان صداوسیما بالا بروند و در جایگاهی لگد بزنند. 
وی با اشاره به اتفاقی که اظهار نظر کارشناس باعث حذف مجری شد، توضیح داد: انتظار ما از مجری این است زمانی که کارشناس برنامه خطا می‌کند در لحظه او بین موضع رسانه و کارشناس فاصله گذاری کند. در آن برنامه خاص مجری چون خطا داشت، نتوانست چنین تصمیمی بگیرد. ما نمی توانیم نسبت به خطای روی آنتن بی تفاوت باشیم. اگر کسی اشتباه می کند یک روز یا دو هفته از برنامه محروم می شود و این واکنش نوعی مجازات رسانه ای است. 
کاهش تعداد برنامه های زنده تلویزیون
شاه‌آبادی با اعلام این خبر که تعداد برنامه های زنده تلویزیون کاهش پیدا کرده تاکید کرد: من این اتفاق را خبر خوبی نمی‌دانم. ما باید به قدرت و توان مجریان اتکای بیشتری داشته باشیم. البته عوامل دیگری هم در موفقیت برنامه‌های زنده دخیل هستند. 
وی افزود: افراد زیادی وقت گذاشته و بودجه تعریف کرده اند تا خطاهای صداوسیما را رصد کنند. آنها با هدف تضعیف رسانه ملی در فضای مجازی جریان سازی می‌کنند. در مقابل ما نیاز داریم عده و عُده خودمان را تجهیز کنیم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.