امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 8358
  پرینتخانه » سینمایی تاریخ انتشار : ۰۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲ |

ده فیلم پرسروصدای بازار مجازی کن، از مایکل مان تا الیزابت ماس

به گزارش خط سوم هنر به نقل از هنر و تجربه، امسال جشنواره کن برگزار نشد ولی بازار این رویداد مهم سینمایی، در قالب مجازی، از هر زمان دیگری مهم‌تر شده است چون با وضعیت شیوع کرونا و محدودیت‌های گسترده در سراسر جهان یکی از معدود فرصت‌ها برای خریداران و سرمایه‌گذاران جهانی به شمار می‌رود. […]

ده فیلم پرسروصدای بازار مجازی کن، از مایکل مان تا الیزابت ماس

به گزارش خط سوم هنر به نقل از هنر و تجربه، امسال جشنواره کن برگزار نشد ولی بازار این رویداد مهم سینمایی، در قالب مجازی، از هر زمان دیگری مهم‌تر شده است چون با وضعیت شیوع کرونا و محدودیت‌های گسترده در سراسر جهان یکی از معدود فرصت‌ها برای خریداران و سرمایه‌گذاران جهانی به شمار می‌رود.

آریانا بوکو به نمایندگی از کمپانی «آی‌اف‌سی فیلمز» می‌گوید: «کاروکاسبی به خاطر این ویروس متوقف نشده است و این رویداد یکی از بهترین فرصت‌های ماست که امسال کاری کرده باشیم…» آن‌چه در ادامه مرور می‌کنید، بخشی از فیلم‌های کنجکاوی‌برانگیز و پرسروصدای بازار کن امسال بود که کریس لیندال از «ایندی‌وایر» آن‌ها را با تمرکز بر تولیدهای انگلیسی‌زبان برای مقاله‌اش برگزیده است بنابراین پروژه‌هایی مانند «قهرمان» اصغر فرهادی در این فهرست دیده نمی‌شوند. در این فهرست تولید بعضی از فیلم‌ها به پایان رسیده  و برخی از فیلم‌ها به مرحله فیلمبرداری نرسیده‌اند و برای جذب سرمایه‌گذار در بازار مجازی کن شرکت کرده‌اند.

۱- مخمصه پاریس / The Paris Trap

کارگردان آرژانتینی پابلو تراپِرو که در سال ۲۰۱۵ برای درام زندگی‌نامه‌ای و جنایی «قبیله» / The Clan جایزه مهم بهترین کارگردانی را از جشنواره ونیز برنده شد، این تریلر را برای «استودیوکانال» کارگردانی می‌کند و لی‌لی جیمز هم قرارست نقش اصلی‌اش را بازی کند؛ یک زن آمریکایی که در سفر به پاریس قربانی تشخیص هویت اشتباه می‌شود و در میان یک مأموریت دولتی بین‌المللی سری گرفتار می‌شود. لی‌لی جیمز پس از ایفای نقش اصلی «سیندرلا» (کنت برانا، ۲۰۱۵) همین طور مراحل ترقی را پیموده است. هنوز سایر بازیگران فیلم مشخص نشده‌اند ولی فیلم‌برداری از سال آینده میلادی آغاز می‌شود.

۲- اسپنسر / Spencer

منتقدان، جدیدترین فیلم زندگی‌نامه‌ای کارنامه کریستن استوارت با عنوان «سیبرگ» را نکوهش کردند ولی بازی او در قالب شمایل پیچیده موج نوی سینمای فرانسه را ستودند. پس طبیعی است استوارت که کسب جایزه سزار را در کارنامه دارد، با فیلم‌نامه و کارگردانی خوب بدرخشد و «اسپنسر» تمام این عناصر را برای شخصیت تازه او، شاهزاده دایانا، دارد. پابلو لارایین کارگردان هم پیش از این با فیلم‌های نامزد جوایز اسکارِ «نه» / No و «جکی» / Jackie ثابت کرده است که در پرداخت مصالح داستانی برآمده از زندگی واقعی تبحر ویژه‌ای دارد. البته فیلم‌نامه را هم استیون نایت نوشته که قبلاً نگارش فیلم‌نامه‌های «چیزهای زیبای کثیف» / Dirty Pretty Things به کارگردانی استیون فریئرز و «قول‌های شرقی» / Eastern Promises اثر دیوید کراننبرگ را بر عهده داشته است.

۳- عصر آرماگدون / Armageddon Time

با ترکیب بازیگرانی پرستاره شامل رابرت دنیرو، آسکر آیزاک، دانلد ساترلند، آن هاتاوی و کیت بلانشت، اثر جدید جیمز گری پس از «به سوی ستارگان» / Ad Astra در سال گذشته، یکی از جذاب‌ترین پروژه‌های تجاری بازار سینمایی کن هم به شمار می‌رود. این در حالی است که سروصدای پیرامون «عصر آرماگدون» حتی پیش از اکران «به سوی ستارگان» با بازی برد پیت آغاز شده بود! گری فیلم‌نامه را بر اساس خاطرات کودکی‌اش نوشته و به مضامینی چون دوستی و وفاداری در پس‌زمینه ریاست‌جمهوری در شرف وقوع رانلد ریگان پرداخته است.

۴- تاریکی میان ابرها / Shadow in the Cloud

رُزان لیانگ، کارگردان چینی-نیوزیلندی برنده جایزه خرس بلورین جشنواره برلین، برای دومین فیلم بلندش با عنوان «تاریکی میان ابرها»، اکشن و وحشت و درام تاریخی را ترکیب کرده  است. کلویی گریس مورتز نقش اصلی این فیلم را بازی کرده که وقایعش در دوران جنگ جهانی دوم سپری می‌شود و درباره گروهی از سربازان مرد نیروهای متفقین است که افسر زنی را سوار هواپیمای خود می‌کنند که محموله مشکوکی را حمل می‌کند. مضامین فمینیستی، عناصر ژانر و حضور مورتز می‌تواند باعث توجه خریداران به این پروژه شود.

۵- بدو ربیت بدو / Run Rabbit Run

الیزابت ماس در این فیلم یک بار دیگر با دِینا رید، کارگردان چهار قسمت از سریال محبوب «سرگذشت ندیمه» / The Handmaid’s Tale همکاری می‌کند. این تریلر استرالیایی یک قصه ارواح مدرن است که هانا کنت رمان‌نویس، فیلم‌نامه‌اش را نوشته است. داستان درباره یک دکتر باروری است که مجبور می‌شود با رفتار عجیب دخترش کنار بیاید که هر روز تشدید می‌شود.

۶- آزادی بردگان / Emancipation

آنتوان فوکوا، کارگردان «روز تمرین» (که دومین اسکار بازیگری را برای دنزل واشینگتن به ارمغان آورد)، ویل اسمیت را در این فیلم هدایت می‌کند. داستان درباره برده‌ای به نام پیتر است که از مزرعه‌ای در جنوب آمریکا می‌گریزد و در سفرش به مناطق شمالی به ارتش اتحادیه می‌پیوندند. ویلم ان. کولاژ فیلم‌نامه را بر اساس یک داستان حقیقی و تصویری از زخم‌های پیتر بر اثر شلاق‌هایی که خورده بود، نوشته است. این پروژه بجز پتانسیل عوامل سازنده‌اش، به خاطر اعتراض‌های گسترده اخیر به خشونت پلیس و نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا بسیار توجه‌برانگیز خواهد بود.

۷- پگی جو / Peggy Jo

فیلیپ نویس پس از کارگردانی آنجلینا جولی در فیلم اکشن زنانه «سالت» / Salt که ده سال از تولید آن می‌گذرد، حالا می‌خواهد اکشن زنانه دیگری را با لی‌لی جیمز بسازد. فیلم‌نامه بر اساس داستانی حقیقی نوشته شده و ماجرای سرقت از بانک در تگزاس دهه ۱۹۸۰ را دنبال می‌کند.

۸- دور بعدی / Another Round

جدیدترین پروژه سینمایی توماس وینتربرگ دانمارکی یکی از آثار انتخابی جشنواره کن ۲۰۲۰ بود که فقط در حد ارائه فهرست بخش‌های مختلف باقی ماند. توبیاس لیندهولم نویسنده و کارگردان در نگارش فیلم‌نامه مشارکت داشته و مدس میکلسن نقش اصلی را بازی کرده است. وینتربرگ سال ۲۰۱۴ با «شکار» / The Hunt در مراسم اسکار حاضر شد که در رشته بهترین فیلم خارجی‌زبان نامزد شده بود.

۹- کارت‌شمار / The Card Counter

پل شریدر پس از کسب اولین نامزدی به‌تعویق‌افتاده اسکارش با «فرست ریفورمد» با پروژه‌ای برگشته است که اگر فیلم‌برداری‌اش در هفته‌های پایانی به خاطر شیوع کرونا تعطیل نشده بود، الان کامل شده بود و در اولین فرصت عرضه می‌شد. آسکر آیزاک، تیفنی هدیش، تای شریدن و ویلم دفو از جمله بازیگران فیلم هستند و مارتین اسکورسیزی یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی فیلم است.

۱۰- فراری / Ferrari

و مایکل مان هم قرارست دوباره کارگردانی را با این فیلم زندگی‌نامه‌ای درباره اِنزو فراری بلندآوازه تجربه کند. فیلم‌نامه را تروی کندی مارتین بر اساس کتابی از بروک ییتس با نام «انزو فراری: مرد و ماشین» / Enzo Ferrari — The Man and the Machine نوشته است؛ او با فیلم‌نامه «سرقت ایتالیایی» / The Italian Job شناخته می‌شود. ماجراهای فیلم در تابستان ۱۹۵۷ می‌گذرد. این پروژه آشکارا از پتانسیل تجاری بالایی برخوردارست.

  • ایندی‌وایر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.