امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 6924
  پرینتخانه » آخرین اخبار, بین الملل, موسیقی, ویژه تاریخ انتشار : ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴ |

دعوت از نوازندگان جهان برای اجرای خانگی

ارکستر سمفونیک تهران جهت یک اجرای خانگی، فراخوان همکاری برای نوازندگان جهان صادر کرد.
دعوت از نوازندگان جهان برای اجرای خانگی

ارکستر سمفونیک تهران جهت یک اجرای خانگی، فراخوان همکاری برای نوازندگان جهان صادر کرد.
پس از اجرای خانگی ارکستر ملی ایران، بنیاد رودکی اجرای خانگی ارکستر سمفونیک تهران را در دستور کار قرار داده است.
امید صدیق مدیر روابط عمومی بنیاد رودکی ظهر امروز در گفت وگو با ایرنا گفت: برای همکاری در اجرای این قطعه، فراخوانی به رهبران ارکسترهای جهان، جهت معرفی نوازنده و نوازندگانی از چندین کشور ارسال شده است؛ این نوازندگان بخشی از سمفونی نهم بتهوون موسوم به «سرود شادی» را اجرا می‌کنند که برای انتشار از طریق فضای مجازی آماده می‌شود.
وی افزود: پیش از این خبری در خصوص «همکاری مشترک ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر جوانان اروپا در اجرای خانگی سمفونی نهم بتهوون» منتشر شده بود که این خبر صحیح نیست؛ اگر چه همکاری دو ارکستر برای اجرای مشترک در آینده، در فرآیند بررسی قرار دارد اما این همکاری مربوط به اجرای خانگی سمفونی نهم بتهوون نیست.
وی افزود: همانگونه که ذکر شد ارکستر سمفونیک تهران بر اساس فراخوان فوق که از جمله برای آقای «پائولو اولمی» رهبر ارکستر جوانان اروپا ارسال شده، با همکاری نوازندگانی از کشورهای متعدد این قطعه را اجرا خواهد کرد.
صدیق در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیتی که بنیاد رودکی برای کیفیت بالای این اجرا چه از لحاظ نوازندگی و چه از لحاظ تصویربرداری قائل است نمی‌توان تاریخ مشخصی برای انتشار این اثر اعلام کرد اما هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و این پروژه با انتشار این فراخوان عملا آغاز شده است.
از نخستین روزهای انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در ایران و لزوم قطع زنجیره انتقال این ویروس، لغو برنامه های فرهنگی و هنری از جمله کنسرت‌های موسیقی از طرفی و از سوی دیگر در خانه ماندن و خانه نشینی، از راه‌های بسیار مهم برای تسریع قطع این زنجیره انتقال مطرح شد. خانه نشینی طولانی مدت تبعات و الزاماتی دارد و تلطیف اذهان با استفاده از محصولات فرهنگی یکی از الزامات برای کاستن از تبعات منفی تلقی می‌شود.
در همین راستا هنرمندان موسیقی از نخستین روزهای آغاز خانه نشینی مردم که همزمانی آن با شب های عید نوروز آن را سخت تر کرده بود، با حضور فعال در فضای مجازی موفق شدند تا خود را بعنوان مبارزان خط مقدم جنگ با کرونا از سنگر فرهنگ معرفی کنند.
برگزاری کنسرت‌های آن‌لاین و رایگان نوروزخانه با همت شهرداری تهران و مساعدت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشار رایگان قطعات موسیقی در فضای مجازی و برگزاری اجراهای تکنوازی و کنسرت به صورت آنلاین و استفاده هنرمندان موسیقی از صفحات شخصی خود در فضای مجازی برای اطلاع رسانی، تشویق مردم به در خانه ماندن از طریق فضای مجازی از جمله اقدامات هنرمندان موسیقی در این ایام بوده است.
شیوع عالمگیر ویروس کرونا در جهان باعث شده که اقدام به برگزاری کنسرت های آنلاین به ایران محدود نباشد و بسیاری از هنرمندان جهان از طریق فضای مجازی اقدام به برگزاری کنسرت های آن‌لاین و یا اجرای همزمان گروهی در اینترنت پرداخته اند. از جالب توجه ترین این اقدامات می‌توان به کلیپ تاب خواهم آورد اثر مشترک هنرمندان موسیقی اسپانیا، اجرای آن‌لاین ارکستر ملی فرانسه، اجرای آن‌لاین ارکستر ملی ایران، اجرای آن‌لاین آندره‌آ بوچلی در روز عید پاک در کلیسای جامع میلان، کنسرت پرواز همای و گروه وزیری در تالار وحدت تا کنون بوده است.
در ادامه این اقدامات برای تلطیف اذهان مردمی که خردمندانه و به قصد قطع زنجیره انتقال کرونا خانه نشینی را انتخاب کرده اند، بنیاد فرهنگی هنری رودکی با همکاری و مشارکت تلویزیون تعاملی تیوا، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی هنرمندان، با توجه به عدم امکان حضور تماشاگران در تالارهای این بنیاد، مجموعه کنسرت‌های آن‌لاینی را برنامه‌ریزی کرده است که نخستین شب آن به اجرای پرواز همای و دومین شب آن به اجرای گروه وزیری به سرپرستی کیوان ساکت و خوانندگی وحید تاج اختصاص یافت. این اجراها به پیشنهاد هنرمندان و بدون دریافت هزینه به روی صحنه می‌روند

| منبع خبر : بانی فیلم
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.