امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 9958
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, سینمایی, ویژه تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱ |

در رقابتی تنگاتنگ میان آثار شاخص یک دهه اخیر «متری شیش و نیم» سعید روستایی بهترین فیلم شد

در یک نظرسنجی مردمی، از میان ۳۲ فیلم شاخص یک دهه اخیر، «متری شیش و نیم» سعید روستایی‌ عنوان بهترین فیلم دهه ۹۰ را کسب کرد. . نکته قابل توجه این نظرسنجی، حضور فیلم‌هایی از ژانرهای مختلف و آثار برتر و پر مخاطب دهه اخیر اعم از «جدایی نادر از سیمین»، «ابد و یک روز»، […]

در رقابتی تنگاتنگ میان آثار شاخص یک دهه اخیر «متری شیش و نیم» سعید روستایی بهترین فیلم شد

در یک نظرسنجی مردمی، از میان ۳۲ فیلم شاخص یک دهه اخیر، «متری شیش و نیم» سعید روستایی‌ عنوان بهترین فیلم دهه ۹۰ را کسب کرد.
.
نکته قابل توجه این نظرسنجی، حضور فیلم‌هایی از ژانرهای مختلف و آثار برتر و پر مخاطب دهه اخیر اعم از «جدایی نادر از سیمین»، «ابد و یک روز»، «متری شیش و نیم»، «ورود آقایان ممنوع»، «ماجرای نیمروز»، «هزارپا»، «بدون تاریخ، بدون امضا»، «مغزهای کوچک زنگ زده»، «رگ خواب» و… بود که در پنج مرحله برگزار شد.
.
اما مردم با رای بالایی، فیلم‌های اجتماعی را انتخاب کردند و اصغر فرهادی و سعید روستایی هر کدام با دو فیلم و در رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر، به مرحله نیمه نهایی رسیدند.
.
از میان ۳۲ فیلم و رقابت سخت میان فیلمسازان نسل‌های مختلف، «ابد و یک روز» و «متری شیش و نیم» به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند و سعید روستایی با این دو فیلم در رقابت با خودش قرار گرفت.
.
سرانجام این نظرسنجی که در استوری سینماتیکت برگزار شد با برتری «متری شیش و نیم» خاتمه یافت و دومین ساخته سینمایی روستایی، به عنوان بهترین فیلم دهه ۹۰ انتخاب شد.
.
این فیلم اجتماعی با بازی پیمان معادی، پری ناز ایزدیار، فرهاد اصلانی و نوید محمدزاده سال گذشته روی پرده رفت و با فروش ۲۸ میلیارد، پرفروش ترین فیلم اجتماعی تاریخ سینمای ایران شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.