امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 19079
  پرینتخانه » بین الملل, سینمایی تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵ |

جوایز گاثِم دسته‌بندی جنسیتی را از جوایز بازیگری‌اش حذف کرد

سی‌امین جوایز سالانه گاثم/ Gotham Awards دسته‌بندی بازیگران زن و مرد را از رشته‌های بازیگری‌اش حذف کرد تا در مراسم ۲۰۲۱ خود گامی تازه را به سوی برابری حقوق زنان و مردان هنرمند برداشته باشد. با این حساب، جوایز گاثم ۲۰۲۱ شامل یک رشته از برگزیدگان بازیگری در نقش اصلی خواهد بود با عنوان «ایفای […]

جوایز گاثِم دسته‌بندی جنسیتی را از جوایز بازیگری‌اش حذف کرد

سی‌امین جوایز سالانه گاثم/ Gotham Awards دسته‌بندی بازیگران زن و مرد را از رشته‌های بازیگری‌اش حذف کرد تا در مراسم ۲۰۲۱ خود گامی تازه را به سوی برابری حقوق زنان و مردان هنرمند برداشته باشد.

با این حساب، جوایز گاثم ۲۰۲۱ شامل یک رشته از برگزیدگان بازیگری در نقش اصلی خواهد بود با عنوان «ایفای نقش برجسته در نقش اصلی»/ Outstanding Lead Performance. علاوه بر این، برای نخستین بار رشته «ایفای نقش برجسته در نقش مکمل» به این رویداد اضافه می‌شود. در هر رشته تا ده نامزد می‌توانند حضور داشته باشند.

جالب این‌که جایزه «بازیگر خوش‌آتیه»/ Breakthrough Actor این رویداد هم که مدت‌هاست ارزش و اعتباری ویژه دارد و اصلاً جنسیت‌محور نبود، عنوانش به «ایفاگر خوش‌آتیه»/ Breakthrough Performer تغییر کرده است. این جایزه تا امروز به بازیگران زن و مرد مختلفی از جمله اِلیئت پیج، مایکل بی. جردن، ایمی آدامز و سال گذشته به کینگزلی بن‌ادیر اهدا شده است. البته که این تنها تغییرهای این دوره نیست.

جفری شارپ، مدیر اجرایی بنیاد فیلم و رسانه گاثم در نیویورک، در گفت‌وگویی با «نیویورک تایمز» می‌گوید: «بازیگران بااستعداد زیادی هستند که نان‌باینری به حساب می‌آیند و منصفانه نیست اجبارشان به دسته‌های معمول بازیگری. ما تاریخچه پربار و غرورآمیزی در اهمیت دادن به افراد حقیقی داریم و این موضوع بخشی از دی‌ان‌ای ماست؛ اما وقتش بود تا رشد کنیم و کمی جلوتر برویم.»

مراسم جوایز گاتم امسال هم به روال همیشگی و پیش از شیوع کرونا، ۲۹ نوامبر (۸ آذر) برپا می‌شود.

برچسب ها
, , ,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.