امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 5571
  پرینتخانه » آخرین اخبار, در حاشیه, ویژه تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷ |

جنجال چتهای خصوصی هنرمندان با سالومه؛ هیاهوی بسیار برای هیچ!

شاید تنها چیزی که میتوانست اندکی از ولوله و اضطراب این روزهای کرونایی بکاهد، همین خبر حاشیه ساز انتشار چتهای خصوصی هنرمندان با سالومه سیدنیا، مجری و برنامه ساز شبکه ماهواره ای من و تو بود.
جنجال چتهای خصوصی هنرمندان با سالومه؛ هیاهوی بسیار برای هیچ!

بانی فیلم، گروه سینمای ایران: شاید تنها چیزی که میتوانست اندکی از ولوله و اضطراب این روزهای کرونایی بکاهد، همین خبر حاشیه ساز انتشار چتهای خصوصی هنرمندان با سالومه سیدنیا، مجری و برنامه ساز شبکه ماهواره ای من و تو بود. کاری که روز گذشته حتی قضیه «حرکت شهاب سنگ عظیم با سرعت ۳۰ هزار کیلومتر در ساعت به سمت کره زمین» هم نتوانست انجامش دهد!

اتفاقی که البته هنرمندان در دقایق اولیه انتشار خبر آن زیر بارش نرفتند و برخی مثل پرویز پرستویی که اسمشان درگیر ماجرا بود، تلاش کردند با بستن کامنت های خود تا حدودی از فشار آن بکاهند. ارژنگ امیرفضلی از جمله معدود بازیگرانی بود که در واکنش به انتشار چت‌های خصوصی‌اش با مجری من و تو، واکنش نشان داد و در بخشی از استوری خود نوشت:«سالومه قبلا ایران بوده و طبیعیه که با همکاراش تو ایران چت کنه!».

قضیه از این قرار بود که اواخر روز گذشته یک هکر ناشناس با هک پیج اینستاگرام سالومه سیدنیا به دایرکت او دسترسی پیدا کرده و چتهای خصوصی او با خیلی از هنرمندان ایرانی داخل کشور را از طریق گرفتن اسکرین شات علنی کرد. سالومه هم در حساب توییتری خود تصاویر منتشر شده را تایید کرد و با عصبانیت نوشت: «شرم بر اینستاگرام. شما زندگی مردم را به خطر می‌اندازید»!

تهمینه میلانی، پرویز پرستویی، مهناز افشار، ارژنگ امیرفضلی،مهراب قاسم خانی، امیرمهدی ژوله، رضا صادقی، حامد پهلان، علی انصاریان، شهره لرستانی، شهره سلطانی، برزو ارجمند، علی اوجی و … از جمله این چهره ها بودند.

کیهان عصبانی شد

رسانه های اصولگرا بلافاصله با تدارک مطالب تندی علیه این بازیگران، آنان را متهم به بغض نسبت به حاکمیت کردند و حسابی این چهره ها را نواختند. از جمله کیهان نوشت:«در پی هک شدن پیج اینستاگرام «سالومه سیدنیا» مجری و تهیه‌کننده شبکه بهایی «من‌وتو»، که برای آل‌سعود کار می‌کند تصاویری از گفت‌وگوهای وی با برخی از بازیگران و سلبریتی‌ها منتشر شده است که نشان از ارتباط عمیق او با برخی از بازیگران دارد. گفت‌وگوهایی که عمدتاً پیرامون جمهوری اسلامی بوده نشان از بغض این جماعت نسبت به حاکمیت دارد. در عکسی که از گفت‌وگوی تهمینه میلانی و سالومه منتشر شده، وی به صراحت به جمهوری اسلامی ایران فحاشی کرده و در نهایت منتقدین خود را ربات می‌خواند. در تصویر دیگری که از صحبت‌های سالومه و سلبریتی‌ها پخش شده، به وضوح می‌توان دید که او فیلم‌ها و عکس‌هایی را برای بازیگران ارسال می‌کند تا در صفحات مجازی‌شان منتشر کنند.

ارتباط مهناز افشار- بازیگری که مدت‌هاست به مردم ایران پشت کرده و همراه با چهره‌های ضدایرانی در شبکه‌های سعودی فعالیت می‌کند-  با مجری شبکه من‌وتو، از جمله مواردی است که در پی هک شدن پیج سالومه افشا شده است. اما نکته جالب توجه ماجرا، گفت‌گوهای پرویز پرستویی با مجری برنامه‌های ضدایرانی است. پرستویی در بخشی از صحبت‌های خود با سالومه برای او می‌نویسد که جیره‌خوار نظام نیست و از اینکه به‌خاطر برادر شهید بودنش کارت بنیاد شهید ندارد، ابراز ناراحتی می‌کند.پرستویی در بخش دیگری از گفت‌وگویش با سالومه، او را که اساساً فعالیتش در راستای ضدیت با مردم ایران تعریف شده، دارای قلب پاک می‌داند و در آخر هم از تهیه‌کننده شبکه من‌وتو شماره واتس‌آپش را طلب می‌کند! درد دل‌های حامد پهلان(خواننده)، مهراب قاسمخانی و چت ارژنگ امیرفضلی با سالومه از دیگر مواردی است که در پی هک شدن پیج سیدنیا افشا شده است.

اگر این چت‌ها را که غالباًً ضدحاکمیتی بوده، با قانون آمریکا درباره اعطای ویزا به متقاضیان ورود به ایالات متحده مقایسه کنیم، مشخص می‌شود که بیشتر مواضع ضدحاکمیتی سلبریتی‌ها به‌خاطر چیست؟ آمریکا از متقاضیان ویزای آمریکا در سراسر جهان می‌خواهد که سابقه فعالیت خود در شبکه‌های اجتماعی طی پنج سال گذشته و همچنین اطلاعات بیوگرافی خود از ۱۵ سال گذشته را ارائه دهند تا مورد بررسی قرار گیرد. به عبارتی، می‌توان گفت که سلبریتی‌ها با این فرض که شاید روزی بخواهند به آمریکا بروند، در فضای مجازی مواضع ضدحاکمیتی اتخاذ می‌کنند تا در صورت لزوم، کارشان برای دریافت ویزا راحت‌تر پیش برود.جدای از همه اینها، یقیناً سلبریتی‌هایی که با سالومه در ارتباط بوده و هستند، با علم به مواضع ضدایرانی مجری من‌وتو اقدام به چنین کاری می‌کردند.  سالومه سیدنیا کسی بود که پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی، در پیج اینستاگرام خود حاج قاسم را کودک‌کش خطاب کرد و حتی در یکی از پست‌هایش چنان اهانتی به سردار دل‌ها کرد که قلم از بیانش شرم می‌کند.تکلیف امثال مهناز افشار و تهمینه میلانی مشخص و بغض‌شان نسبت به جمهوری اسلامی ثابت شده است و طبیعی است که با چنین فردی در ارتباط باشند اما از کسی مثل پرویز پرستویی انتظار نمی‌رفت که با مجری هتاک به شهید سلیمانی این‌گونه دل داده قلوه بگیرد و در انتها شماره‌اش را برای ارتباطات بیشتر طلب کند».

واکنش یک مدیر سینمایی

ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سه دوره اخیر جشنواره فیلم فجر نیز در واکنش به این اتفاق در توییتر خود نوشت: «از هر ابزاری برای حمله و تخریب هنرمندان استفاده نکنیم. یکی مثل سالومه طبیعیه که با چهره‌های سرشناس سینما چت کنه. با انتشار یک قسمت از چت‌ها هم هیچی ثابت نمیشه. یادتونه یه دوره افتاده بودیم به جون جامعه پزشکی؟ کرونا اومد قدرشونو فهمیدیم. سلبریتی‌ها سرمایه اجتماعی هستند.»

سخت نگیریم

جامعه ایران امروز به خودی خود و اخیراً نیز با اپیدمی کرونا، هرچه بیشتر آبستن التهاب و بحران شده است. آویختن به هنرمندان و زیر پا گذاشتن حریم خصوصی آنان که مصداق تفتیش عقاید و به دور از آموزه های اخلاقی و دینی ماست، دست کم در شرایط حاضر، حال هیچکس را خوب نمی کند. بهتر است امروز که بیش از پیش جامعه و افکار عمومی به اتحاد و امید نیازمند است، هنرمندان را به صلابه قضاوت های ایدئولوژیک نکشیم و با چنین قضایایی با اندکی گذشت برخورد کنیم.

| منبع خبر : بانی فیلم
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.