امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 1883
  پرینتخانه » آخرین اخبار, بین الملل, موسیقی تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳ |

تنبورنواز ایرانی به دعوت یونسکو کنسرت برگزار کرد

علی اصغر رحیمی چهره فعال موسیقی عرفانی ایران به دعوت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) برای پنجمین بار در رومانی کنسرت برگزار کرد.
تنبورنواز ایرانی به دعوت یونسکو کنسرت برگزار کرد

 ایرنا- علی اصغر رحیمی چهره فعال موسیقی عرفانی ایران به دعوت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) برای پنجمین بار در رومانی کنسرت برگزار کرد.

استقبال اهالی موسیقی رومانیایی از موسیقی و صدای  رحیمی آهنگساز و خواننده ایرانی در سال‌های اخیر کنسرت‌های مشترک متعددی را در آن کشور در پی داشته است.

آلبوم گویش‌های اجدادی (Ancestral dialects) که یکی از اجراهای مشترک وی با چهره های موسیقی رومانی را روایت می‌کند سال ۲۰۱۸ در اروپا منتشر شد و به عنوان اثر موسیقی برگزیده در لیست بهترین آثار مشترک هنری و فرهنگی سال رومانی قرار گرفت. باز اجرای محتوای این آلبوم یکی از کنسرت‌های تور اخیر رحیمی را رقم زد.

این بار نیز رحیمی به دعوت و طراحی دفتر مرکزی یونسکو در بخارست به صحنه رفت، چندی پیش به عنوان چهره برتر هنری فرهنگی سال ۲۰۱۸ در رومانی لوح مخصوص یونسکو را از همین مرکز دریافت کرد.

رحیمی پیش از این ارکسترهای متنوعی را طراحی و سرپرستی کرده است و به همراه آنها کنسرتهای متعددی را در داخل و خارج از کشور به صحنه برده است اما طی سال های اخیر غالبا تنها رفتن به استیج و اجرای فردی را ترجیح داده که  گویی این را شیوه موفق تر و پر استقبال تری دریافته است.

از جمله کنسرت‌های تور اخیر وی می توان به کنسرت در شهر باکو اشاره کرد که مناسبت آن انتشار چندین اثر ادبی فارسی ترجمه شده به زبان رومانیایی توسط پروفسور جورج لورگا بود.

لورگا مترجم متون ادبی فارسی در این خصوص گفت : نکته حائز اهمیت در اجراهای فردی رحیمی برای غیر فارسی زبانان این است که درآمیختن نغمات تنبور با لحن و شیوه آواز خوانی رحیمی مخاطب او را از لزوم دانستن زبان آوازی وی بی نیاز می کند و دعوت از رحیمی در رویداد اخیر به این دلیل بود که آواز و موسیقی وی همرنگ اصالت های فرهنگ و ادبیات کهن ایران است و آنچه را که من از هویت و اصالت ایرانی به قلم آورده ام، رحیمی به صدا می آورد.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.