امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 10414
  پرینتخانه » آخرین اخبار, سینمایی, فرهنگی تاریخ انتشار : ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷ |

تسلیت برای درگذشت مسعود مهرابی

کانون فیلمنامه‌نویسان و انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران درگذشت مسعود مهرابی صاحب امتیاز مجله فیلم را تسلیت گفتند.در پیام تسلیت کانون فیلم‌نامه‌نویسان آمده است: «در فراق مردی که در سایه‌ماندن را برگزید.مسعود مهرابی با انتشار یک نشریه کوچک سینمایی آغاز کرد. در یک دوره ملتهب تاریخی و پراکنده‌کاری‌های بی‌سرانجام و زودگذر، پیش‌بینی می‌شد که […]

تسلیت برای درگذشت مسعود مهرابی

کانون فیلمنامه‌نویسان و انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران درگذشت مسعود مهرابی صاحب امتیاز مجله فیلم را تسلیت گفتند.
در پیام تسلیت کانون فیلم‌نامه‌نویسان آمده است: «در فراق مردی که در سایه‌ماندن را برگزید.
مسعود مهرابی با انتشار یک نشریه کوچک سینمایی آغاز کرد. در یک دوره ملتهب تاریخی و پراکنده‌کاری‌های بی‌سرانجام و زودگذر، پیش‌بینی می‌شد که انتشار نشریه تا ده شماره بیش‌تر دوام نخواهد آورد. او با تکیه به گروهی از منتقدین و همکاران مطبوعاتی‌اش، یک تشکل و سازمان کوچک مطبوعاتی و مستقل را ایجاد کرد. تشکلی که در پرتو رفاقت، هم‌دلی و عشق، یکی از حرفه‌ای‌ترین تجربه‌های مطبوعاتی کشور را رقم زدند.
نشریه فیلم نه‌تنها سهم به‌سزایی در شکل‌گیری سینمای نوین ایران ایفا کرد بلکه به الگویی تمام‌عیار برای کار حرفه‌ای بر مدار عقلانیت و مدارا و هم‌گرایی تبدیل شد.
رشد کیفی و استقبال بی‌نظیر خوانندگان، محصول ذوق، پشتکار و وسواس کمال‌گرای مردی بود که هیچ از خود نمی‌گفت و در سایه ماند و از قیل‌وقال و هیاهوی معمول ژورنالیستی دوری گزید.
مسعود مهرابی بعد از یک عمر تلاش بی‌وقفه از میان ما رفت. یادش گرامی.
کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران درگذشت او را به سینمای ایران و همکاران مطبوعاتی‌اش تسلیت می‌گوید.»
انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران نیز درگذشت مسعود مهرابی راتسلیت گفت.

در این پیام آمده است:
به نام حضرت دوست
ثبت است بر جریده عالم دوام ما
ناگهان بانگِ دیگری برآمد تا ناباورانه بپذیریم که «خواجه رفت». بیش از چهار دهه حضور و فعالیت مستمر در عرصه مطبوعات و رسانه کم نیست. مسعود مهرابی در کنار دو یارِ همراهش هوشنگ گلمکانی و عباس یاری، بانیان و هسته‌های مرکزی معتبرترین نشریه سینمایی این دوران ما بوده‌اند. از منظری دیگر، سیر مداومی که مسعود مهرابی در حوزه فرهنگ و هنر از دوران دانشجویی در دانشکده هنرهای دراماتیک و فعالیت‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای و پژوهشی و نقطه تمرکز یافته در ماهنامه سینمایی «فیلم» و… علایق حرفه‌ای و شخصی‌اش در زمینه نقاشی کاریکاتور طی کرده است، می‌تواند الگویی قابل استناد از یک انسان فرهنگی باشد که آنگونه در خورش بود دیده نشد و نتوانست فارغ‌البال و بی‌دغدغه به حیات فرهنگی‌اش ادامه دهد.
به امید ادامه راه او، با حضور پر انگیزه و خلل ناپذیر همراهانش و روشن ماندن چراغ نشریه‌ای که یادآور هویت و خاطرات چند نسل بوده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.