امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 18261
  پرینتخانه » سینمایی تاریخ انتشار : ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱ |

تاکید سفیر جمهوری ارمنستان بر همکاری سینمایی با ایران

سفیر جمهوری ارمنستان در دیدار با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی بر ادامه همکاری‌های سینمایی در قالب تفاهم‌نامه دو کشور، تاکید کرد. بنیاد سینمایی فارابی در دیدار آرتاشس تومانیان سفیر جمهوری ارمنستان با علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، در این دیدار روابط سینمایی بنیاد سینمایی فارابی و مرکز ملی فیلم ارمنستان را مرور شد.  تابش با برشمردن مفاد تفاهم‌نامه بین نهادهای سینمایی […]

تاکید سفیر جمهوری ارمنستان بر همکاری سینمایی با ایران

سفیر جمهوری ارمنستان در دیدار با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی بر ادامه همکاری‌های سینمایی در قالب تفاهم‌نامه دو کشور، تاکید کرد.

بنیاد سینمایی فارابی در دیدار آرتاشس تومانیان سفیر جمهوری ارمنستان با علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، در این دیدار روابط سینمایی بنیاد سینمایی فارابی و مرکز ملی فیلم ارمنستان را مرور شد.

تاکید سفیر جمهوری ارمنستان بر همکاری سینمایی با ایران

 تابش با برشمردن مفاد تفاهم‌نامه بین نهادهای سینمایی دو کشور، از فیلم یه‌وا به عنوان اولین تجربه‌ موفقیت‌آمیز تولید مشترک بین دو کشور ذیل این تفاهم‌نامه یاد کرد که با توفیق و اقبال بین‌المللی فراوانی روبرو شده است و می‌تواند زمینه‌ساز ادامه همکاری‌های مشترک در تولید فیلم باشد.

وی به سابقه پر افتخار سینمایی ۲ کشور اشاره کرد و گفت: ایران در حوزه دیپلماسی سینمایی فعالیت‌های گسترده و موفقی داشته و از طرفی حضور فیلم‌ها و هنرمندان ارمنستان در جشنواره‌های بین‌المللی، همچون جشنواره جهانی فیلم فجر و جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان،گسترده و چشمگیر بوده است. امیدواریم با همت و تلاش طرفین، این ارتباطات تعمیق و گسترش یابد.

تومانیان، سفیر جمهوری ارمنستان در تهران نیز با برشمردن چندلایه‌بودن روابط ایران و ارمنستان، به روابط حسنه ۲ دولت مبتنی بر روابط دوستانه و عمیق اشاره کرد.

تاکید سفیر جمهوری ارمنستان بر همکاری سینمایی با ایران

سفیر جمهوری ارمنستان در تهران، با ذکر رخدادهای مهم فرهنگی و هنری، همچون جشنواره «زردآلوی طلایی» در ایروان، خواستار تداوم همکاری‌ها و حضور بیشتر سینماگران و نهادهای تخصصی سینمای ایران در این رویداد مهم هنری شد.

این ملاقات با حضور آقایان یارالیان رایزن سفارت جمهوری ارمنستان، شیرخانی کارشناس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه، فریدزاده معاون بین‌الملل و سیمونیان مدیر خدمات آرشیو فیلم بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

بنیاد سینمایی فارابی ایران و مرکز ملی سینمای ارمنستان مهر ۱۳۹۶ به منظور گسترش همکاری‌های سینمایی بین دو کشور، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند که این تفاهم‌نامه بهمن ۱۳۹۹ به مدت سه سال تمدید شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.