امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 18131
  پرینتخانه » اجتماعی, ویژه تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷ |

تارو آسو: توکیو و واشنگتن باید با یکدیگر از تایوان دفاع کنند!

معاون نخست وزیر ژاپن با نقض منشور ملل متحد در لزوم پرهیز از دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل گفت که توکیو و واشنگتن در صورت بروز مشکل اساسی باید با یکدیگر از تایوان دفاع کنند! «تارو آسو» (Taro Aso) معاون نخست وزیر ژاپن در سخنانی با نقض منشور ملل متحد در لزوم پرهیز از […]

تارو آسو: توکیو و واشنگتن باید با یکدیگر از تایوان دفاع کنند!

معاون نخست وزیر ژاپن با نقض منشور ملل متحد در لزوم پرهیز از دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل گفت که توکیو و واشنگتن در صورت بروز مشکل اساسی باید با یکدیگر از تایوان دفاع کنند!

«تارو آسو» (Taro Aso) معاون نخست وزیر ژاپن در سخنانی با نقض منشور ملل متحد در لزوم پرهیز از دخالت در امور داخلی کشورهای مستقل گفت که توکیو و واشنگتن در صورت بروز مشکل اساسی باید با یکدیگر از تایوان دفاع کنند!

بر اساس اعلام این خبرگزاری، معاون نخست وزیر ژاپن در ادامه ادعا کرد که حمله احتمالی چین به تایوان می‌ تواند به عنوان یک تهدید برای بقای ژاپن تلقی شود و این چیزی است که به ژاپن اجازه استفاده از حق دفاع از خود را می‌دهد!

وی در این باره افزود: ما باید در مورد موقعیت‌ های مختلف مانند عدم عبور از تنگه تایوان فکر کنیم. گفتن این مسئله که کدام تهدید موجودیتی است دشوار است؛ اما مطلوب‌ترین راه این است که طرفین درگیر از طریق گفتگوهای مستقیم به یک راه حل صلح آمیز برسند.

به گزارش مهر، چین همواره به آمریکا و متحدانش درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم احترام به اصل چینِ واحد که مستلزم عدم تحریک جریان‌های جدایی‌طلب مناطق تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت است؛ هشدار داده است.

با این وجود، آمریکا با استناد به رویکرد چرخش به ایندوپاسیفیک و با هدف ممانعت از قدرت‌یابی چین، دست به اقداماتی می‌زند که علاوه بر جدال دیپلماتیک، بیم رویارویی نظامی دو کشور را نیز افزایش می‌دهد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.