امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 12456
  پرینتخانه » آخرین اخبار, فرهنگی, ویژه امروز تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ |

بمناسبت زادروز ویشکا آسایش، گزیده کار بشدت موفق

چهره شدن یک بازیگر تنها با ایفای یک نقش و شهرتی که یک شبه نصیب او می شود، اتفاق تازه ای نیست و نمونه های بسیار در سینمای ایران و جهان دارد..«ویشکا آسایش» که شانزدهم آبان چهل و هشت ساله می شود، یکی از همین دسته بازیگران است که اولین بار توسط دایی اش زنده […]

بمناسبت زادروز ویشکا آسایش، گزیده کار بشدت موفق

چهره شدن یک بازیگر تنها با ایفای یک نقش و شهرتی که یک شبه نصیب او می شود، اتفاق تازه ای نیست و نمونه های بسیار در سینمای ایران و جهان دارد.
.
«ویشکا آسایش» که شانزدهم آبان چهل و هشت ساله می شود، یکی از همین دسته بازیگران است که اولین بار توسط دایی اش زنده یاد مازیار پرتو که مدیرفیلمبرداری سریال امام علی (ع) بود، برای ایفای نقش قطام به داود میرباقری معرفی شد.
.
آسایش با وجود آن که با نقش فاصله بسیار داشت اما حضوری درخشان در این سریال داشت که البته نباید از گریم هنرمندانه عبدالله اسکندری و صدای زیبا و شنیدنی مینو غزنوی به جای او غافل شد که هر یک سهمی در این موفقیت داشتند، در ادامه نگاهی کوتاه به چهار نقش آفرینی موفق او در قاب سینما می اندازیم.
.
♦️ساحره
نقشی سخت و سنگین در فیلمی که براساس یکی از داستان های کوتاه صادق هدایت (عروسک پشت پرده)، ساخته شده است، اما فیلم چندان مورد توجه قرار نگرفته و بازی متفاوت آسایش هم به چشم نیامد. حرکات عروسک گونه آسایش که باید میان مرز خیال و واقعیت حرکت می کرد، جزو نقاط قوت بازی وی در ساحره به حساب می آید.
.
♦️مسافر ری
تنها بازیگر زن فیلم مردانه و شخصیت محور میرباقری که با وجود آن که از دل گذشته بیرون آمده اما تماشاگر کاملا با آن آشناست، زن جوانی که به خاطر مالیات و خراج داده نشده شهرش، به تاجری برده فروش واگذار شده و آشوبگری تمام عیار است، نقشی کاملا بیرونی که در ژانر تاریخی سینمای ایران نمونه ای ندارد.
.
♦️ورود آقایان ممنوع
کمدی جذاب و محبوب رامبد جوان در مقام کارگردان که یک شاه نقش را برای ویشکا آسایش به همراه دارد. نقش مدیر سختگیر و ضد مرد یک دبیرستان دخترانه که به ناچار حضور یک معلم مرد (رضا عطاران)، را در مدرسه اش می پذیرد و بر اثر اتفاق هایی به او علاقمند هم می شود! چهره استخوانی و قد بلند این بازیگر بسیار به درد این نقش خورده و لحظات کمیک فوق العاده ای را به وجود می آورد، نکته کلیدی فیلم این است که آسایش توانسته پارتنر فوق العاده ای برای عطاران باشد و ضربات پینگ پنگی او را به خوبی جواب دهد.
.
♦️دوگانه نهنگ عنبر
دو فیلم شیرین و دوست داشتنی سامان مقدم که پس از فیلمنامه بر بازیگران خود به ویژه رضا عطاران متکی است و آسایش هم در نقشی مکمل (فرناز دوست صمیمی رویا)، با وجود اندک زمان حضورش بازی خوبی را ارائه کرده و نشان می دهد درک درستی از کمدی و زمان بندی در اجرای شوخی و بده بستان با بازیگر نقش مقابل خود دارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.