امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 20046
  پرینتخانه » استان ها, پویانمایی, سینمایی, ویژه تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳ |

اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان در گرگان آغاز شد

رئیس اداره هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: اکران فیلم‌های سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان همزمان با اصفهان، تهران و اردبیل در پردیس سینمایی عصر جدید گرگان آغاز شد. مریم رحمانی پور روز جمعه در اولین روز اکران فیلم های جشنواره بین المللی کودکان و […]

اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان در گرگان آغاز شد

رئیس اداره هنری، سینمایی و سمعی و بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: اکران فیلم‌های سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان همزمان با اصفهان، تهران و اردبیل در پردیس سینمایی عصر جدید گرگان آغاز شد.

مریم رحمانی پور روز جمعه در اولین روز اکران فیلم های جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: فیلم های این جشنواره به مدت پنج روز در  پردیس سینمایی عصر جدید گرگان اکران می شود.

وی بیان کرد: فیلم های پسران دریا، یدو، لیپار، داستان های هزار و یک روز، بام بالا، برزنگی، بَلیط، شهر گربه ها، میان صخره ها و  ترانه های پدرانه از امروز ۱۶ مهر همزمان با روز جهانی کودک و آغاز هفته ملی کودک تا روز دوشنبه ۲۰ مهرماه در ۲ نوبت ساعت ۱۶ و ۱۸  در پردیس سینمایی عصر جدید گرگان اکران می شود.  

وی افزود: امسال پس از فراخوان ثبت‌نام کودکان و نوجوانان برای داوری آثار، ۲ هزار و ۲۲۰ کودک از ۲۲ شهر کشور ثبت‌نام کردندکه  ۴۴ کودک و نوجوان گرگانی و یک نفر از کلاله بین رده های سنی ۶ تا ۱۶ ساله هستند که پس از تماشای فیلم ها، رای خود را با درجه عالی، خوب و ضعیف در سامانه جشنواره ثبت خواهند کرد.

رئیس اداره هنری، سینمایی و سمعی و بصری استان گلستان گفت: از آن جا که تماشای اکران فیلم های این جشنواره به صورت رایگان است،حضور قابل توجهی از کودکان و والدین آنها در پردیس سینمایی عصر جدید گرگان پیش بینی شد و امیدواریم که برای کودکان و نوجوانان گلستانی انگیزه  و نشاط مضاعفی با دیدن فیلم های این جشنواره ایجاد شود.

به گفته رحمانی پور این جشنواره در ارج نهادن به مقام و شخصیت کودکان و نوجوانان و رشد و ارتقای فکری و آینده درخشان این نسل نقش زیادی دارد.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا تابش با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان امسال از امروز ۱۶ تا ۲۱ مهر با شعار «سینما، سرزمین خیال»، به‌صورت ترکیبی و در ۲ بخش حضوری و برخط در بخش‌های ایران و بین‌الملل  برگزار می شود.

استان گلستان با ۱۴ شهرستان هشت سینما و ۱۴ سالن نمایش دارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.