امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 12351
  پرینتخانه » آخرین اخبار, فرهنگی تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴ |

انتقال جلال‌الدین معیریان به بخش عمومی

استاد جلال‌الدین معیریان از نام‌های پرآوازه چهره‌پردازی و طراح گریم سینما و تلویزیون کشور که دو روز پیش به سبب ابتلا به ویروس کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کسری بستری شده بود، ‌با بهبودی نسبی شامگاه ۱۲ آبان‌ماه به بخش عمومی منتقل شد. عبدالله اسکندری از هنرمندان نامدار هنر چهره‌پردازی و طراحان گریم کشورمان […]

انتقال جلال‌الدین معیریان به بخش عمومی

استاد جلال‌الدین معیریان از نام‌های پرآوازه چهره‌پردازی و طراح گریم سینما و تلویزیون کشور که دو روز پیش به سبب ابتلا به ویروس کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کسری بستری شده بود، ‌با بهبودی نسبی شامگاه ۱۲ آبان‌ماه به بخش عمومی منتقل شد.

عبدالله اسکندری از هنرمندان نامدار هنر چهره‌پردازی و طراحان گریم کشورمان و از دوستان معیریان روز سه‌شنبه گفت: آقای معیریان بعد از چند روز ابتلا به ویروس کرونا و شدت گرفتن این بیماری از دو، ‌سه روز پیش در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کسری بستری شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در تماس با خانواده و همسر این هنرمند، دوست و همکارم مطلع شدم که حال آقای معیریان از شامگاه ۱۲ آبان ماه بهتر شده است و طبق نظر پزشک معالج به بخش عمومی بیمارسان منتقل شده است.

اسکندری ضمن تقدیر از تلاش کادر درمان که طی هشت ماه اخیر بی وقفه و خستگی ناپذیر برای سلامت عموم مردم مشغول خدمت شبانه روزی هستند ابراز امیدواری کردتا هر چه زوودتر شاهد کاهش و از بین رفتن این ویروس در ایران و سراسر جهان باشیم و گفت: همچنین امیدوارم تا هر چه زودتر تمامی بیماران و مبتلایان به این ویروس سلامتی خود را بازیابند و شاهد سلامت عمومی و روحی جامعه و مردمان کشوورمان باشیم.

معیریان که متولد سال ۱۳۲۰ است، کار خود را به عنوان چهره پرداز با فیلم «آرامش در حضور دیگران» ناصر تقوایی آغاز کرد و در طول این سال‌ها، مسئولیت طراحی چهره پردازی در فیلم های زیادی را بر عهده داشته که از آن جمله به «مرگ یزدگرد» بهرام بیضایی، «کمال الملک» علی حاتمی، «سرب» و «رد پای گرگ» مسعود کیمیایی، «کشتی آنجلیکا» محمد بزرگ‌نیا، «جیب‌برها به بهشت نمی‌روند» ابوالحسن داوودی، «دو نفر و نصفی» یدالله صمدی، «سارا» داریوش مهرجویی، «خانه ای روی آب» بهمن فرمان آرا، «قارچ سمی» و «مزرعه پدری» رسول ملاقلی پور و «افسانه آه» و «آتش بس» تهمینه میلانی می‌توان اشاره کرد.

معیریان تا به‌حال شش بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی از جشنوارهٔ فیلم فجر بوده‌است و سه بار طی سال‌های ۱۳۶۷، ۱۳۷۴ و ۱۳۷۵ به ترتیب برای فیلم‌های سرب به کارگردانی مسعود کیمیایی (هفتمین جشنوارهٔ فیلم فجر)، غزال به کارگردانی مجتبی راعی (چهاردهمین جشنوارهٔ فیلم فجر) و توفان شن به کارگردانی جواد شمقدری (پانزدهمین جشنوارهٔ فیلم فجر) توانسته سیمرغ بلورین بهترین طراح چهره‌پردازی را از جشنواره فیلم فجر کسب کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.