امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 13915
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴ |

انتشار کتاب «هنر درام نویسی»

خط سوم هنر: کتاب «هنر درام نویسی» نوشته و برگردان فرامرز شهبازیان در چهارصد صفحه منتشر شد.به گزارش رسیده، کتاب “هنر درام نویسی” یکی از کتاب‌هایی است که توانسته‌ رمز و راز نگارش دراماتیک را بطرز صحیح تجزیه و تحلیل کرده و آموزش دهد. اصول این کتاب به طرز مساوی برای نگارش دراماتیک داستانهای کوتاه، […]

انتشار کتاب «هنر درام نویسی»

خط سوم هنر: کتاب «هنر درام نویسی» نوشته و برگردان فرامرز شهبازیان در چهارصد صفحه منتشر شد.
به گزارش رسیده، کتاب “هنر درام نویسی” یکی از کتاب‌هایی است که توانسته‌ رمز و راز نگارش دراماتیک را بطرز صحیح تجزیه و تحلیل کرده و آموزش دهد. اصول این کتاب به طرز مساوی برای نگارش دراماتیک داستانهای کوتاه، داستانهای بلند، فیلمنامه و نمایشنامه مفید و کارساز است.
این کتاب مستقیماً و بدون بکار بردن هیچگونه اصطلاحات و پیچیده کردن نحوه نگارش دراماتیک بطرزی ساده با مسائل و مشکلات درام برخورد کرده و راه و چاه رسیدن به قلل رفیع حقیقت و واقعیت نگارش خلاقه دراماتیک را ارائه می‌دهد تا نویسنده درام بتواند بهتر و بیشتر بنویسد.

این کتاب فقط برای نویسندگان، مولفان، نمایشنامه‌نویس‌ها و فیلمنامه نویسان نگاشته نشده است. بلکه هدف از نوشتن آن برای عموم مردم بوده است. اگر چنانچه عموم مردم بتوانند ساختار نگارش دراماتیک را فرا گیرند. اگر عموم مردم از کار سخت و طاقت فرسا و کوشش فراوان نگارش دراماتیک با خبر شوند درک، تشخیص و اهمیت آن برایشان روشن‌تر خواهد بود.
خواننده این کتاب با چکیده‌ای از نمایشنامه هائی روبرو می‌شود که تجزیه و تحلیل شده‌ اند و عمل درک داستانهای کوتاه و بلند مختلف دراماتیک را برای خواننده آسان کرده و به خصوص راهگشای تجزیه و تحلیل فردی و اساسی در مورد نوشته‌ های درام، نمایشنامه ‌ها و فیلمنامه ها باشد. این مهم باعث می‌شود که نویسندگان به اهمیت نوشته‌های دراماتیکی که جاودانی هستند پی برده و آنان را سرمشق نوشته های خود قرار دهند.

برچسب ها
, , ,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.