امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 10445
  پرینتخانه » آخرین اخبار, بین الملل, سینمایی تاریخ انتشار : ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ |

«اقیانوس پشت پنجره» به جشنواره سانفران‌سیسکو می‌رود

فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» اولین ساختهٔ بلند «بابک نبی‌زاده» ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۰ در سومین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقهٔ جشنوارهٔ فیلم سان‌فرانسیسکو در کنار آب‌های اقیانوس آرام به روی پرده می‌رود.به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، داستان اقیانوس پشت پنجره در جنوب کشور […]

«اقیانوس پشت پنجره» به جشنواره سانفران‌سیسکو می‌رود

فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» اولین ساختهٔ بلند «بابک نبی‌زاده» ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۰ در سومین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقهٔ جشنوارهٔ فیلم سان‌فرانسیسکو در کنار آب‌های اقیانوس آرام به روی پرده می‌رود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، داستان اقیانوس پشت پنجره در جنوب کشور و در جزیره هرمز روایت می شود. قهرمان داستان یک نوجوان است؛ برهان، نوجوان باهوش روستایی، برای معرفی جزیره و خانواده‌اش تصمیم جالبی می‌گیرد. او گروهی را جمع می‌کند، به نقاط دیدنی جزیره می‌رود و برای گردشگران‌ خارجی موسیقی و نمایش اجرا می‌کند. زندگی رونق می‌گیرد و گردشگران بیشتری به جزیره می‌آیند.
این فیلم روایت کودکان خلاق اما نیازمند جزایر جنوب ایران است که می‌خواهند با استفاده از فرهنگ بومی، آوازها و ترانه‌های اصیل جنوبی، جزیرهٔ خود را به توریست‌های خارجی معرفی کنند. نکتهٔ قابل‌توجه این است که جشنوارهٔ سانفرانسیسکو هرساله آثار مختلفی از کشورهای دنیا را در رده‌های سنی بزرگ‌سالان در رقابت بخش مسابقه‌اش قرار می‌دهد و امسال با انتخاب این فیلم، دست به‌نوعی تغییر در ساختار انتخابی خود زده و توجهی به کودکان جنوب ایران نشان داده است.

فیلم سینمایی اقیانوس پشت پنجره به کارگردانی بابک نبی‌زاده قرار است در بخشِ رقابتی فیلم‌های کودکان جشنواره فیلم‌های ایرانی سان‌فرانسیسکو (IFF) روز ۲۹ شهریور (۱۹ سپتامبر ۲۰۲۰) به نمایش گذاشته شود.
این رویداد سینمایی اولین جشنواره مستقل فیلم‌های ایرانی خارج از ایران است که در سال ۲۰۰۸ تاسیس و فیلم‌هایی که از سوی فیلمسازان ایرانی و یا درباره ایران ساخته شده‌اند، در آن به نمایش درمی‌آید.

مهم است آزادانه بیندیشیم
بابک نبی‌زاده که اقیانوس پشت پنجره اولین ساختۀ بلند داستانی اوست درباره این فیلم در گفت وگویی بیان کرد: این فیلم در شهرهای میناب و جزیرهٔ قشم در گرمای بالای ۵۰ درجه با رطوبت بسیار بالای هوا ساخته شد. با اتفاقات اخیر و سکونی که کرونا در جهان رقم زد، خستگی هنوز بر تن ما و تمام عوامل فیلم مانده است.
وی افزود: من همیشه معتقدم سینما برای همه است؛ اساساً نمی‌شود و نباید آن را به لحاظ رده‌بندی سنی یا موضوعات مختلف تقسیم‌بندی کنیم. سینما سینماست. عباراتی همچون «برای کودکان» یا «دربارهٔ کودکان» نمونه‌ای از همان بیراهه رفتن‌هاست.
برخی صاحب‌نظران با ابداع واژه‌های خودساخته و گاه بی‌پشتوانه، آسیب‌های بدی به پیکره و ساختار هویتی سینما می‌زنند. آن‌ها نمی‌دانند بسیاری از علاقه‌مندان سینما و حتی فیلم‌سازان جوان ممکن است با این واژه‌سازی‌ها دچار شبهاتی شوند و به بیراهه بروند.نبی‌زاده تاکید کرد: اتفاقاً وقتی جشنوارۀ سانفرانسیسکو فیلم را برای رقابت انتخاب می‌کند، باید بیشتر مطمئن شویم که مهم است آزادانه بیندیشیم و آزادانه فیلم بسازیم. نباید اسیر واژگان کم‌تأثیر افرادی شویم که گاهی برای خالی نبودن عریضه فرمایشاتی می‌کنند و معلوم نیست با چه هدفی می‌خواهند جشنواره‌های سینمایی را شاخه‌بندی یا کانالیزه کنند.
از جمله عوامل این فیلم که محصول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است می توان به نویسنده و کارگردان: بابک نبی زاده. تهیه‌کننده: سید جلال چاوشیان. مجری طرح: محمد کریمی صارمی. بازیگران: محمد آزادی. حدیثه کرمی. مهران مظفری. جعفر قاسمی. بهرام کمیجانی. غلام رنجبر. حسن ذاکری. ایوب رحیمی. محمدعلی قویدل. طاهر عزیزپور. حسین قنبری. محمد سلیمی. صدرا ستوده نژاد. حسن ایرانی. مدیر تولید: مهدی مددکار. مدیران فیلم‌برداری: حمید مهرافروز. حافظ احمدی. تدوین: محمود غلامی. مرتضی مشیری. موسیقی: محمد فرشته نژاد و گروه بازنویسی فیلم‌نامه: سید جلال چاوشیان. علی شهریاری. حدیثه کرمی اشاره کرد.
سیزدهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی سان‌فرانسیسکو از ۲۹ تا ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ در شهر سان‌فرانسیسکوی کشور آمریکا برگزار می‌شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.