امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 14973
  پرینتخانه » بین الملل, در حاشیه, سینمایی, ویژه تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸ |

اسکورسیزی: «سینما ارزش خود را از دست داده است»

«مارتین اسکورسیزی» در یادداشتی که برای گرامیداشت «فدریکو فلینی» نوشته تاکید کرد که سینما دچار بی‌ارزشی شده است. در بخش هایی از این مقاله بلند که «اسکورسیزی» در تمجید از «فدریکو فلینی» فیلمساز پرآوازه ایتالیایی در مجله «هارپر» منتشر کرده او با انتقاد از بی ارزش شدن سینما نوشته است: «تا ۱۵ سال پیش نیز […]

اسکورسیزی: «سینما ارزش خود را از دست داده است»


«مارتین اسکورسیزی» در یادداشتی که برای گرامیداشت «فدریکو فلینی» نوشته تاکید کرد که سینما دچار بی‌ارزشی شده است.

در بخش هایی از این مقاله بلند که «اسکورسیزی» در تمجید از «فدریکو فلینی» فیلمساز پرآوازه ایتالیایی در مجله «هارپر» منتشر کرده او با انتقاد از بی ارزش شدن سینما نوشته است: «تا ۱۵ سال پیش نیز اصطلاح «محتوا» وقتی به گوش می‌خورد که بحثی جدی در مورد سینما مطرح می‌شد و آن را در برابر «فرم» قرار می‌دادند. بعد از آن به‌تدریج این اصطلاح از سوی افرادی به کار گرفته شد که وارد کمپانی‌های رسانه‌ای شدند و بیشترشان هم چیزی از تاریخ فرم هنر نمی‌دانستند و حتی آن قدر برایشان اهمیت نداشت که فکر کنند باید بیشتر بدانند.»

مطلب جدید اسکورسیزی یادآور صحبت های جنجالی اوست که در نوامبر سال ۲۰۱۹ در نیویورک تایمز منتشر شد و در آن توضیح داده بود چرا فیلم های مارول سینما نیستند و بیشتر شبیه پارک های موضوعی هستند، صحبت هایی که با انتقادهای تندی از سوی برخی کارگردانان و طرفداران فیلم های ابرقهرمانی مارول همراه شد.

این کارگردن ۷۸ ساله اکنون نیز معتقد است که صنعت کنونی سینما، میزبان خوبی برای هنر نیست و با توجه به این که صنعت فیلم، امروزه تجارت گسترده سرگرمی بصری است، خواستار احیای مجدد سینما شد.

وی در این باره نوشت: «همه چیز تغییر کرده و سینما و اهمیت آن در فرهنگ نیز دستخوش این تغییرات بوده است و جای تعجب نیست چهره هایی چون «ژان لوک گدار»، «اینگمار برگمن»، «استنلی کوبریک» و «فدریک فلینی» که زمانی بر فُرم هنری فوق العاده سینما سلطنت می کردند در نهایت و با گذر زمان در سایه ها گم شدند. اکنون نمی توانیم روی تجارت فیلم برای نگهداری از سینما حسابی باز کنیم و تنها افرادی از بین ما که درباره سینما و تاریخ آن می دانند باید این عشق و دانش را افراد بیشتری به اشتراک بگذارند.»

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.