امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 12698
  پرینتخانه » آخرین اخبار, تلویزیون, ویژه تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱ |

ابراهیم حاتمی‌کیا سریال حضرت موسی(ع) را می‌سازد

بنابر پیگیری‌های ساخت ابر پروژه «موسی» توسط حاتمی‌کیا قطعی شده است و حتی وی چند وقتی‌‌ست مشغول بازنویسی فیلمنامه‌ این سریال ۵۰ قسمتی می‌باشد. امیر ابیلی، منتقد سینما و روزنامه‌نگار در صفحه شخصی اینستاگرام‌ خود از اعلام آمادگی ابراهیم حاتمی کیا برای ساخت سریال حضرت موسی(ع) خبر داد. ساخت این ابر پروژه توسط حاتمی‌کیا قطعی […]

ابراهیم حاتمی‌کیا سریال حضرت موسی(ع) را می‌سازد

بنابر پیگیری‌های ساخت ابر پروژه «موسی» توسط حاتمی‌کیا قطعی شده است و حتی وی چند وقتی‌‌ست مشغول بازنویسی فیلمنامه‌ این سریال ۵۰ قسمتی می‌باشد.

امیر ابیلی، منتقد سینما و روزنامه‌نگار در صفحه شخصی اینستاگرام‌ خود از اعلام آمادگی ابراهیم حاتمی کیا برای ساخت سریال حضرت موسی(ع) خبر داد.

ساخت این ابر پروژه توسط حاتمی‌کیا قطعی شده است و حتی وی چند وقتی‌‌ست مشغول بازنویسی فیلمنامه‌ این سریال ۵۰ قسمتی می‌باشد. لازم به ذکر است که پس فوت فرج‌الله سلحشور در اسفند ماه سال ۹۴، جمال شورجه کارگردانی این سریال را به عهده گرفت.

همچنین میرعلایی، تهیه‌کننده این سریال، در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت بیماری شورجه گفته بود: خوشبختانه وضعیت بیماری جمال شورجه، کارگردان سریال نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و توانایی حضور در لوکیشن و بالای سر کار را دارند. گویا ادامه بیماری شورجه باعث شده است که سیما فیلم به دنبال گزینه دیگری برای کارگردانی این سریال «الف فاخر» باشد.

این سریال الف ویژه تلویزیون که زیر نظر مرکز سیما فیلم تولید می‌شود، از بازیگران خارجی هم در کنار بازیگران ایرانی انتخاب‌شده از سراسر کشور استفاده خواهد کرد.

مذاکره مسوولان صداوسیما با حاتمی‌کیا از حدود دو ماه پیش آغاز شده بود که در نهایت این کارگردان سینما و تلویزیون کارگردانی این سریال را پذیرفت.

حاتمی‌کیا با بیان اینکه پذیرفتن کارگردانی این سریال را نوعی ادای دین به مرحوم سلحشور می‌داند، تأکید کرده است: در میان آثار متعددی که ساخته‌ام جای یک کار قرآنی را خالی می‌بینم و به همین علت باانگیزه و علاقه این مسئولیت سنگین را می‌پذیرم.

ابراهیم حاتمی‌کیا تاکنون کارگردانی دو سریال تلویزیونی «خاک سرخ» و «حلقه سبز» را در آغاز و میانه دهه هشتاد در کارنامه کاری خود دارد و سریال «حضرت موسی (ع)» نخستین کار تاریخی او در میان کارهای تلویزیونی و سینمایی‌اش به شمار می‌رود.

ابراهیم حاتمی‌کیای ۵۹ ساله، ساخت ۲۰ فیلم سینمایی «هویت»، «دیده‌بان»، «مهاجر»، «وصل نیکان»، «از کرخه تا راین»، «خاکستر سبز»، «بوی پیراهن یوسف»، «برج مینو»، «آژانس شیشه‌ای»، «روبان قرمز»، «موج مرده»، «ارتفاع پست»، «به رنگ ارغوان»، «به نام پدر»، «دعوت»، «گزارش یک جشن»، «چ»، «بادیگارد»، «به وقت شام» و «خروج» را در کارنامه کاری خود دارد و تاکنون حدود ۴۰ جایزه داخلی و خارجی را از آن خود کرده که سه سیمرغ جشنواره فیلم فجر هم از آن جمله است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.