امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 5032
  پرینتخانه » آخرین اخبار, هنر وتجربه تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ |

آیین دیدار «وقتی پروانه شدم» برگزار می‌شود

فیلم «وقتی پروانه شدم» به کارگردانی آرش زارع ازچهارشنبه ۳۰ بهمن با برگزاری آیین دیدار اکران خود را در سینماهای هنروتجربه آغاز می‌کند.
آیین دیدار «وقتی پروانه شدم» برگزار می‌شود

هنروتجربه:فیلم «وقتی پروانه شدم» به کارگردانی آرش زارع ازچهارشنبه ۳۰ بهمن با برگزاری آیین دیدار اکران خود را در سینماهای هنروتجربه آغاز می‌کند.

آیین دیدار فیلم «وقتی پروانه شدم» چهارشنبه ۳۰ بهمن ساعت ۱۹ در سالن یک پردیس سیتی‌سنتر اصفهان برگزار می‌شود.

آرش زارع فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از دانشگاه اصفهان، فعالیت در سینما را از سال ۸۸ با فیلم‌نامه‌نویسی آغاز کرد و تا سال ۹۲ موفق به نگارش شش سریال  ، دو  فیلم سینمایی و بیش از ۲۰ تله‌فیلم شده است. زارع هم‌چنین تاکنون فیلم کوتاه  «گلایل» و «خاطراتم و «خورشید» را کارگردانی کرده‌است. او اولین فیلم بلند خود «وقتی پروانه شدم» را در سال ۹۴ مقابل دوربین برد. فیلم‌های این کارگردان تاکنون موفق به کسب جوایز در جشنوارهای داخلی و خارجی شده و فیلم «وقتی پروانه شدم» جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ را دریافت کرده است.

این فیلم که نقش اصلی آن را میترا حجار بازی می‌کند، روایتی از زندگی یک زن است:«یک زن ساده اما مهربان زندگی سخت و نامطبوع خود را با همسرش پشت سر می گذارد.بعد از اینکه ناخواسته باعث مرگ شوهرش شود ، زندگی جدیدی را با بدن شوهر مرده‌ خود آغاز می‌کند».

آرش زارع در یادداشتی در باره این فیلم و مضمون آن می‌نویسد:« وقتی پروانه شدم، ظاهرا یک کمدی جنایی است ولی در حقیقت جنایت کمترین دلیلی است که باید به خاطرش فیلم ساخت. این فیلم داستان تغییر است. یک تغییر با بهایی بسیار سنگین که شاید هیچکس حاضر به پرداخت آن نباشد. ولی پروانه زنی است که این هزینه را تقبل م‌کند و خودش را وارد پیله‌ای میکند که خروج از آن  به راحتی قابل تصور نیست . نیکل آلمن یکی از داوران جشنواره زوریخ در مراسم اهدای جوایز در مورد این فیلم چنین گفت : اگر یک فاجعه بیش از یک زندگی عادی منجر به تکامل انسان شود عاقلانه است که انسان با آغوش باز منتظر وقوع آن فاجعه باشد».

«وقتی پروانه شدم»/ کارگردان:آرش زارع-مدیر فیلم‌برداری:فرشاد گل سفیدی–طراحی و ترکیب صدا:حسین قورچیان- آهنگساز:احمد میرمعصومی- تدوین:امیر شیبان خاقانی- صدابردار و صداگذار:حمید اسلامی- طراح صحنه:مسعود جزایری- طراح لباس:مهناز شکوه‌فر-طراح گریم:رضا سعیدی- مدیر تولید:حسین رجا- عکاس و فیلم‌بردار پشت صحنه:هومن صالحی- جلوه‌های بصری:علی تصدیقی-دستیار اول فیلم‌بردار:شمس‌الدین رییس‌وند-دستیار اول کارگردان:محمد باغستانی-دستیاران کارگردان:حمید قاسمی،بیژن قاری-دستیاران صدا:میلاد باقری، علی کاظمی، میلاد شیاسی-بازیگران:میترا حجار، آرش آصفی، آذرمیدخت عزیزی، حامد حسینی، آرزو حق‌شناس، سعید کاظمی، عارفه اکبری، مرتضی درستکار و…- تهیه‌کننده:مهرداد جعفریان

| منبع خبر : هنروتجربه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.