امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 19837
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, ویژه تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ |

سیگنال مثبت در روابط ایران و عربستان

ایران و عربستان به‌رغم برخی اختلافات دوجانبه و منطقه‌ای، مدتی‌است که قدم در مسیر تنش‌زدایی گذاشته‌اند؛ لحن آشتی‌جویانه مقام‌های دو کشور، استقبال دو طرف از حل وفصل مسالمت‌آمیز اختلافات و برگزاری چند دور مذاکره غیررسمی از تکاپوی این دو کشور برای بستن صفحه اختلافات میان تهران – ریاض حکایت دارد. سیگنال مثبت در مذاکرات ایران […]

سیگنال مثبت در روابط ایران و عربستان

ایران و عربستان به‌رغم برخی اختلافات دوجانبه و منطقه‌ای، مدتی‌است که قدم در مسیر تنش‌زدایی گذاشته‌اند؛ لحن آشتی‌جویانه مقام‌های دو کشور، استقبال دو طرف از حل وفصل مسالمت‌آمیز اختلافات و برگزاری چند دور مذاکره غیررسمی از تکاپوی این دو کشور برای بستن صفحه اختلافات میان تهران – ریاض حکایت دارد.

سیگنال مثبت در مذاکرات ایران و عربستان ابراز امیدواری پادشاه عربستان به برقراری روابط با ایران.

پادشاه عربستان گفت: به مذاکرات با ایران بسیار امیدواریم.ملک سلمان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد:* اولویت اصلی سیاست خارجی عربستان تقویت امنیت و ثبات و حمایت از راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز برای حل اختلافات و نزاع‌هاست.* ایران همسایه ما است و عربستان امیدوار است که مذاکرات با ایران به ایجاد روابط منجر شود.

عربستان سعودی به صلح به عنوان یک گزینه راهبردی برای حل بحران در خاورمیانه ایمان دارد.سیگنال مثبت در مذاکرات ایران و عربستانوزارت خارجه: گفتگوهای دو جانبه خوبی با عربستان داشته‌ایم.

سعید خطیب زاده: (با بیان اینکه طی چند ماه گذشته تماس های منظم تری را با عربستان سعودی داشتیم): در خصوص موضوعات دو جانبه گفتگوهای خوبی صورت گرفته است.

این گفتگوها هیچ وقت متوقف نشده است و پس از روی کارآمدن دولت دکتر رئیسی نیز در سطح مناسبی پیامها رد و بدل شده است.

فکر می کنیم اگر دولت پادشاهی عربستان سعودی به این پیام جمهوری اسلامی ایران توجه جدی کند که راه حل مشکلات در منطقه ، درون خود منطقه است و باید به یک ساز و کار فراگیر منطقه ای برسیم، ما می توانیم رابطه پایدار و خوبی میان دو کشور مهم منطقه یعنی ایران و عربستان داشته باشیم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.