امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 13032
  پرینتخانه » برگزیده, سینمایی, فیلم کوتاه تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶ |

فیلمنامه‌نویس ایرانی با «شفاف» برنده ۴۰ هزار یورویی جشنواره تورینو شد!

فیلمنامه بلند «شفاف» به نویسندگی درناز حاجیها و تهیه‌کنندگی ایزابل گلچنت برنده جایزه بزرگ تولید فیلم از جشنواره تورینو فیلم لب شد.به گزارش بانی‌فیلم به نقل از اسکیرین دیلی، درناز حاجیها کارگردان سینما که پیشتر با فیلم‌های کوتاه خود به موفقیت‌های بین‌المللی قابل توجهی دست یافته بود، در مراسم اختتامیه این جشنواره که به صورت […]

فیلمنامه‌نویس ایرانی با «شفاف» برنده ۴۰ هزار یورویی جشنواره تورینو شد!

فیلمنامه بلند «شفاف» به نویسندگی درناز حاجیها و تهیه‌کنندگی ایزابل گلچنت برنده جایزه بزرگ تولید فیلم از جشنواره تورینو فیلم لب شد.
به گزارش بانی‌فیلم به نقل از اسکیرین دیلی، درناز حاجیها کارگردان سینما که پیشتر با فیلم‌های کوتاه خود به موفقیت‌های بین‌المللی قابل توجهی دست یافته بود، در مراسم اختتامیه این جشنواره که به صورت آنلاین برگزار شد، جایزه ۴۰ هزار یورویی این رویداد را برای نگارش فیلمنامه بلند «شفاف» با نام انگلیسی Diaphanous کسب کرد.
«تورینو فیلم لب» رویدادی است که هر ساله همزمان با برگزاری جشنواره فیلم تورینو در ایتالیا، از بین فیلمنامه‌های بلند ارسالی، اقدام به انتخاب بهترین فیلمنامه و اهدای جایزه نقدی در جهت حمایت از تولید سینمایی فیلم، می‌کند.
جایزه تولید مشترک (Co-production) این رویداد نیز امسال به لوکرشیا مارتل، فیلمساز مطرح آرژانتینی اهدا شد.
در مراسم اهدای جوایز، سخنگوی هیأت داوران درباره فیلمنامه «شفاف» گفت: «شفاف» فیلمنامه‌ای است که روی تمام اعضای هیأت داوران تأثیر گذاشت. این اثر روایت یک زن است که دچار یک تراژدی خانوادگی می‌شود. داستان و نگاه ویژه کارگردان، ما را تحت تأثیر قرار داد. ما منتظر به تصویر در آمدن این فیلمنامه توسط کارگردان و نمایش آن هستیم.»
امسال ۱۰ پروژه از کشورهای مختلف همچون شیلی، برزیل، انگلستان، هلند، فرانسه، استرالیا و… در این رویداد انتخاب شدند.
«شفاف» به نویسندگی و کارگردانی درناز حاجیها و به تهیه‌کنندگی ایزابل گلچنت و شرکت هنگ کنگی چاینیز شدوز، یزدان تبریزی به عنوان دستیار تهیه‌کننده، تنها نماینده ایران در این رویداد بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.