امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 18181
  پرینتخانه » سینمایی, ویژه تاریخ انتشار : ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱ |

فستیوال کن ۲۰۲۱ با نمایش «آنت» آغاز شد

هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی کن با نمایش فیلم «آنت» و اهدای نخل طلای افتخاری به جودی فاستر افتتاح شد. هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن از شب گذشته با نمایش فیلم «آنت» ساخته  لئوس کاراکس و با بازی ماریون کوتیار و آدام درایور آغاز به کار کرد و در نهایت با تشویق ایستاده […]

فستیوال کن ۲۰۲۱ با نمایش «آنت» آغاز شد

هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی کن با نمایش فیلم «آنت» و اهدای نخل طلای افتخاری به جودی فاستر افتتاح شد.

هفتاد و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن از شب گذشته با نمایش فیلم «آنت» ساخته  لئوس کاراکس و با بازی ماریون کوتیار و آدام درایور آغاز به کار کرد و در نهایت با تشویق ایستاده و پنج دقیقه‌ای مخاطبان همراه شد. این تشویق که بخشی از سنت جشنواره کن است و دلیل طولانی بودن آن تنها به دلیل خود فیلم نبود بلکه حاضران بازگشت جشنواره و سینما را گرامی می‌داشتند.

همچنین این مراسم با اهدای نخل طلای افتخاری به جودی فاستر همراه بود. فاستر جایزه نخل طلای افتخاری جشنواره را از دستان پدرو آلمادوار دریافت کرد. فاستر در صحبتی کوتاه گفت سینما با وجود اپیدمی کرونا در ماه‌های گذشته دوباره برگشته تا همه ما را سرگرم کند.

هیات داوران بخش مسابقه اصلی شامل اسپایک لی و بونگ جون هو کارگردان شناخته شده کره‌ای از جمله دیگر مهمانان مراسم افتتاحیه جشنواره کن بودند. بونگ جون‌هو وقتی در مراسم افتتاحیه روی سن رفت به حضار گفت به درخواست تیری فرمو به جشنواره آمده تا پلی بین آخرین جشنواره در سال ۲۰۱۹ و جشنواره امسال بزند. او تاکید کرد شاید جشنواره دچار یک فاصله شده باشد اما سینما هرگز متوقف نمی‌شود.

جشنواره امسال با تمهیدات متفاوتی برگزار می‌شود و بر طبق مقررات امسال همه حاضرانی را که خارج از اتحادیه اروپا به جشنواره آمده‌اند باید هر ۴۸ ساعت یک بار تست کرونا بدهند تا بتوانند در مکان‌هایی مانند بازار کن، کنفرانس‌های مطبوعاتی و حضور در بازار اجازه ورود داشته باشند.

گفتنی است فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی در بخش مسابقه جشنواره کن برای نخستین‌ بار به نمایش در می‌آید.

هفتاد و چهارمین فستیوال کن از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) برگزار می‌شود. این رویداد سینمایی سال گذشته به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد.

برچسب ها
, , ,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.